Brev
Seksualitet
Hej, jeg er en dreng på 15.
Jeg var på lejer med min klasse og så lå mig og en fra min klasse på hans seng og så rørete jeg har han tissemand og han gøre også det, men jeg tror at han troede at det var for sjov.
Jeg ved jo han er homoseksuel og han ved jo ikke at jeg ikke lavede sjov hvad skal jeg gøre
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 15 år,
Tak for dit brev.
Jeg synes jeg kan læse ud af det du skriver, at du er ved at finde og udforske din seksualitet, og at du tænker at du er homoseksuel?
Du har været på lejr og fået din (måske) første erfaring med intimitet med en anden dreng. Det lyder for mig, som om det var en god oplevelse for dig, men at du måske er blevet lidt usikker på hvad det betød?
Du skriver, at du tænker han synes det var “for sjov”, og det var det ikke for dig. Du ved han er homoseksuel, han ved ikke at du er det…
Du spørger “Hvad skal jeg gøre?”
Du kunne prøve at mødes med ham igen. I går i klasse sammen, så måske kan du invitere ham på en gåtur, en kop kaffe eller noget helt tredie, hvor I  kan få lidt tid sammen og lære hinanden bedre at kende. Snakke sammen. Måske nærme jer hinanden fysisk også.
Hvis I ses nogle gange kan du måske fornemme om, der er noget imellem jer, som I  kan bygge videre på. Og du kan fortælle ham om dine følelser, når du er tryg til at gøre det.
Måske finder du ud af,  at der ikke rigtig bliver noget mellem jer – eller at det var “for sjov”? Så kan du også lukke ned, og glæde dig til du møder en anden. Det kommer du nok til på et tidspunkt.
Hvis du har brug for at snakke mere om det, så er du velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111
Kærlig hilsen
BørneTelefonen