Brev
Onani
Hej,
jeg er en dreng på 14 og sidste gang jeg onanerede kunne jeg ikke få min penis op at stå, jeg ved ikke om det er noget jeg burde være bekymret om.
Er det fordi jeg har gjort det for meget? For har gjort det meget.
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 14 år
Tak for dit brev.
Du har haft den oplevelse at du ikke kunne få din penis op at stå, og spørger om du skal være bekymret for at du ikke kunne få erektion, da du ville onanere.
Umiddelbart tænker jeg ikke at du behøver være bekymret fordi din penis ikke kommer op at stå ved enkelte lejligheder. Der kan være mange ting, der har indflydelse på evnen til at få erektion – både når man er alene og sammen med andre – uden at der behøver være noget i vejen.
Hvis du har onaneret flere gange i træk, så kan det godt være, at din penis bliver lidt træt- eller overstimuleret og har brug for en pause.  Hvis du vil læse mere om rejsning hos drenge/mænd, så kan læse om det her på: Sexliniens rådgivning
Hvis du oplever at det er noget der vender tilbage ofte, vil det være en god ide at tale med din læge om det. Lægen vil så kunne undersøge om der skulle være et problem og hvordan det vil kunne løses.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og du er altid velkommen til at ringe  eller skrive til BørneTelefonen 116111 og snakke med en rådgiver.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen