Jeg kan ikke finde min kærstes g-pungt

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 17 år,

Det er slet ikke mærkeligt, at I ikke har kunnet finde g-punktet. Det er nemlig rigtig svært, og der er mange, der aldrig finder det. Faktisk er forskere ikke helt enige om, om g-punktetegentligt findes – og om det findes hos alle.

Du kan læse lidt om g-punktet på Sexliniens hjemmeside lige her: http://www.sexlinien.dk/emneside-piger/kvinders-kroppe/g-punkt.aspx. Dér kan du også læse, hvordan man lettest finder g-punktet.

Dét, I kan gøre, hvis I har lyst til at finde ud af, om din kæreste har et g-punkt, og hvor det sidder, er at prøve jer forsigtigt frem – så det er rart for jer begge to.

Man kan dog sagtens nyde seksuelle aktiviteter uden at g-punktet rammes. Man kan også godt få en orgasme uden at ramme g-punktet. Det er forskelligt, hvordan og hvornår man kan få en orgasme. Hvis du og din kæreste gerne vil vide lidt mere om dét, kan I læse om det lige her: http://www.sexlinien.dk/emneside-kroppen/orgasme.aspx -  og den første gang  http://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/foerste-gang.aspx - det er også på Sexliniens hjemmeside.

Det vigtigste er, at man har det godt med hinanden – og at dét, man laver sammen, føles rart og godt for begge. Der er mange måder at have sex på, og det er langt fra altid, at det bedste er, når man får en orgasme.

Hvis du har flere spørgsmål eller tanker, du gerne vil dele med nogen, er du meget velkommen til at SMS’e eller ringe til BørneTelefonen på nummer 116 111 eller skrive til os på Chatten.

Det lyder som om, du og din kæreste er gode sammen. Pas godt på hinanden og ha’ det rigtig dejligt!

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?