Brev
Ikke sikker endnu
Hej jeg er en dreng på 18 år
Jeg har ikke haft sex endnu, men jeg synes ikke det er et problem. Mit problem er at jeg over de seneste 3 år har haft et “tæt” forhold til 4-5 piger, men af uvisse grunde har jeg lige før jeg blev intim med pigerne droppet dem. Jeg har været næsten en besked fra at være “kærester” med dem, men alligevel mistede jeg følelserne for dem næsten fra den ene dag til den anden, selvom jeg i flere uger har haft det vildeste crush på dem.
Er jeg ikke i stand til at blive kærester med nogen?
Dreng, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 18 år
Jo, det tror jeg helt sikkert, du er! Men måske har de 4-5 piger, som du indtil videre har haft et forhold til, alligevel ikke været de rigtige. Faktisk er det slet ikke ualmindeligt, at man ikke har haft en kæreste, når man kun er 18 år.
Derfor tænker jeg, at du måske bare skal prøve at nyde nuét og så vente på, at der pludselig er en sød pige, som du både får et crush på, og som du fortsætter med at have følelser for. Det er dejligt at have en kæreste, men det er også skønt at være single og nyde det – der er nemlig fordele og ulemper ved begge dele.
Jeg håber, du kan bruge mit svar?
Har du brug for det, er du altid meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen