Brev
Hvordan spørg jeg min veninde om hun vil have sex/være venner med fordele?
Hey BørneTelefonen!
Jeg er en fyr på 16, som stadig er jomfru, men tænker en masse på sex, og er vel ret liderlig, som de fleste teenagere er.
Derfor ser jeg porno onanerer en del. Det er jo enlig helt fint, og holder “det nede”, så det jo dejligt.
Problemet er, at jeg tænker rigtig meget på sex, og har forestillet mig, hvordan det ville være, at have sex med nogen.
Fordi jeg virkelig genre vil have samleje og anden sex med en pige.
Men der er en, som jeg har tænkt over at gøre det rigtig tit med (næsten hver dag).
Det er nemlig min rigtig gode veninde, som jeg har kendt rigtig lang tid og vi er rigtig gode venner.
Men udover det, så tænder hun mig også rigtig meget, jeg kan få rejsning ved bare at tænke på hende og jeg tænker på hende stortset hver gang, jeg onanerer.
Vi er meget åbne omkring alt, når vi skriver sammen, også om sex.
Vi kan uden problemer skrive om onani, sexlyst osv.
Hvis jeg ikke rigtigt laver noget, når vi skriver sammen, og jeg spørg, hvad jeg skal lave, så kan hun fint foreslå, at jeg burde onanere. Hun har heller ikke noget problem i, at jeg gør det imens vi skriver sammen, og det samme gælder for mig.
Så altså vi er meget åbne omkring det.
Spørgsmålet er så, hvordan spørg jeg hende på den bedste måde, om hun vil have sex med mig/blive venner med fordele?
Da jeg ikke vil have en kæreste grundet nogle personlige ting
Jeg ved godt alle de der ting med “det er den første gang, og alt det der”, men jeg er sikker og vil gerne med hende.
Jeg har også overvejet hvilke konsekvenser det ville have for vores venskab osv. Men ærligt så tror jeg ikke der ville være det store fordi.
På et tidspunkt, da jeg var RIGTIG fuld, der skrev jeg til hende, at jeg gerne ville have sex med hende (meget mere detaljeret).
Hun svarede ikke på spørgsmålet sådan rigtigt, men hun var ikke afvisende som sådan, det var nok mest det, at hun vidste jeg var fuld, så hun ville ikke sige ja, hvis jeg nu ikke mente det, pga. Jeg var fuld.
Hun har haft sex før, en del gange faktisk.
Og for mig gør det ikke nogen forskel, måske er det kun en fordel?
Når jeg har onaneret til hende og så fået orgasme, så får jeg det dårligt efter, fordi jeg på en eller anden måde synes det er forkert, hvis hun nu ikke vil have sex med mig. Derfor tror jeg også kun, det er godt at spørge.
Det var ret langt, men håber det går.
Men for at gøre det kort “hvordan spørg jeg min veninde om hun vil have sex/være venner med fordele”?
I må have en god dag, og tak for svar på forhånd
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej fyr på 16 år
Mange tak for dit brev til BørneTelefonen, som er super fint skrevet. Det er dejligt at se, at du gør dig omsorgsfulde overvejelser i forhold til din veninde.
Det virker som om, I har et godt venskab, som du værdsætter og ikke vil risikere at miste.
Du spørger “hvordan spørg jeg min veninde om hun vil have sex/være venner med fordele?
Selvom det er dig, der skal beslutte om du vil spørge hende, og i så fald skal formulere det, så har jeg besluttet at besvare dit spørgsmål helt konkret. På den måde håber jeg, at det kan give dig anledning til at tænke over, hvordan du evt. selv ville tale med din veninde om det.
Konkret forslag:
Hej … Jeg har gået og tænkt på, om vi to skulle prøve at have sex sammen. Jeg sætter stor pris på vores venskab, og holder meget af dig. Derfor tror jeg også det vil være trygt og rart imellem os, hvis vi skulle være intime sammen. Jeg har ingen forventninger om, at du skal sige ja, og det er meget vigtigt for mig, at du på ingen måde føler dig presset af mig. Hvis du ikke tænker, at det er noget du har lyst til, så er det helt ok, og vi kommer til at fortsætte vores stærke venskab, som altid.
Som nævnt skal du selvfølgelig bruge dine egne ord – og ikke mine!
I mit forslag har jeg forsøgt at vise, at du skal lægge stor vægt på respekt og omsorg overfor din veninde. Det er nemlig meget vigtigt, at du ikke kommer til at presse hende, da nogle mennesker kan have svært ved at sige fra.
Det lyder som om, at du allerede ved,  det er helt almindeligt, at du tænker meget på sex, og onanerer meget. Uanset om du beslutter dig for, at spørge din veninde, så vil jeg lige gøre opmærksom på Sexliniens rådgivning, hvor du måske vil kunne finde inspiration og svar på nogle spørgsmål. Fx. på dette link: http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/drenge/maends-onani.aspx
Jeg håber mit svar har kunne hjælpe dig videre. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen, eller ringe til os på 116111.
Venlig Hilsen BørneTelefonen