Brev
Hvilken str. Kondom?
Jeg er i tvivl om hvilken størrelse kondom jeg skal bruge…
Mine mål er 19 cm længde og 16,5 cm i omkreds, og er det gennemsnitligt?
Jeg håbee i vil kunne hjælpe mig
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Tak for dit brev.
Du spørger til størrelsen på det kondom, der ville passe dig. Det er et super relevant spørgsmål – du har nemlig ret i at kondomer findes i forskellige størrelser.
Jeg kan ikke svare dig konkret på hvilken størrelse der passer til dine mål. Der findes nemlig ikke kun forskellige størrelser, men også forskellige varianter af kondomer.
Derfor er det vigtigt, at du prøver dig frem. Du kan se størrelsen uden på pakken.
Du kan med fordel også tjekke Sexliniens kondomguide: Kondomguide
Her kan du læse en masse information om kondomer, bla også hvor du kan købe dem mv. Du kan også få gode råd til, hvordan du sætter det på, hvis du har brug for det.
Håber du kan bruge mit svar, og håber du finder den helt rigtige størrelse og kondom. Mange oplever at de lige skal prøve nogle forskellige modeller/mærker, inden de finder det helt rigtige.
Rigtig god fornøjelse.
Mange hilsner
BørneTelefonen