Hvad vil han med mig?

Hej børnetelefon..

Jeg har for omkring 2 år siden haft noget kørende i en kort periode med min bedsteven..

Det skal lige siges at vi havde været bedste venner 3 år inden os, hvor Vi det sidste halve års tid faktisk bare opførte os præcist som kærester, -sov sammen hver weekend og puttede hele natten (uden kys self og andre ting) men vi havde så noget kørerende i en kort periode efterfølgende hvor det bare ikke rigtig fungerede pga. vi begge var på efterskole og derfor kom vi begge til at lave noget med nogen andre..

Derudover fik han en kæreste, men bollede så med mig efter en fest, men fandt så tilbage til eksen, indtil det gled ud med dem os. Vi var sure på hinanden i en lang periode og jeg havde slettet ham som ven over det hele.. Men vi blev så langsomt venner igen, da vi var nødt til det fordi vi var i samme vennekreds. Problemet var bare at vi begyndte at få et rigtig mærkeligt og akavet venskab, fordi vi selvom vi ikk havde kontakt kunne finde på at flirte og ligge an på hinanden under byture sammen..

Derfor har jeg heller ikke helt kunnet give slip på ham 100% Men så her for nylig begyndte han at kontakte mig fordi han ville have mig med til noget fest, og vi endte så med at bolle igen.

Det sjove var så at det var at vi begge var enige om at det var virkelig elendig sex vi havde, så regnede ikk med det skulle blive til mere, selvom han den aften spurgte mig om vi ikke skulle være bollevenner.. Så senere samme måned endte vi igen med at bolle sammen efter en fest hvor vi var rigtig fulde, hvor han så spørg mig igen om vi ikke skulle være bollevenner..

Men jeg er i tvivl fordi for det første ved jeg ikke om jeg stadig har lidt i klemme for ham, så har ikke lyst til at blive såret på samme måde på ny igen, og jeg ville ikke kunne se ham bolle med andre, mens han boller med mig også. Men samtidig har jeg også bare lyst, men håber nok inderst inde at han at han vil falde tilbage til mig af sen grund, så vil rigtig godt vide hvad han tænker omkring det? Og jeres råd til det.

Og samtidig forstår jeg bare ikke, fordi det kan være akavet flere uger efter vi har været sammen hvor han ikke engang vil kigge på mig og undgår mig fuldstændig og så sker det samme igen til næste fest, hvor vi er sammen jo..

Hvorfor er han så akavet omkring mig?? Det skal også siges jeg kan os være akavet, men det er fordi jeg ikke ved hvad han tænker.. Han har sagt han er seksuelt tiltrukket af mig, men føler bare ikke det er fordi vi har haft skide god sex nogen af gangene vi har været sammen og det har han os selv sagt. Derfor forstår jeg ikke hans hentydinger??

Og er det dumt hvis jeg vælger at blive bollevenner med ham?? Hilsen den anonyme kilde

19 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 19 år

Jeg kan virkelig godt forstå, at det er svært at finde op og ned på situationen. Derfor tænker jeg også, det er super godt, du har skrevet. Måske kan det give lidt klarhed – eller lette bare at få det delt med andre?

Jeg vil i hvert fald forsøge at give et perspektiv, ud fra hvad andre unge oplever og tumler med. For du er langt fra den eneste, der har stået i en lignende situation. Og jeg vil forsøge at komme med nogle råd, jeg håber, du kan bruge!

Mange andre unge beskriver, det er rigtig svært, hvor grænserne går, når man er venner. Hvornår er følelserne noget mere end bare venskabeligt?

Nogle beskriver også, de er bange for at miste det gode venskab, hvis man begynder at have mere sammen. Omvendt kan gode eller bedste venner også blive gode kærester, fordi man kender hinanden så godt.

Jeg ved ikke, om det også er nogle af de tanker du har gjort dig? Men jeg skriver det for, at du skal vide det i hvert fald, er helt okay, hvis sådanne tanker fylder meget hos dig.

Selvom det kan være helt vildt svært og grænseoverskridende, så er det måske en god idé at snakke med din ven. Du stiller nemlig i dit brev mange gode spørgsmål, såsom:

  • Hvad tænker han omkring det hele?
  • Er det fordi han også har nogle følelser i klemme, eller ønsker han ”bare” at I er bollevenner?
  • Hvad betyder hans hentydninger?

Jeg ville ønske, jeg kunne give dig et svar! Jeg kan jo gætte, ligesom du kan. Men den eneste måde, du kan finde ud af det med sikkerhed er ved at spørge ham. Og du kan jo bruge de her spørgsmål, når du snakker med ham.

Forinden du snakker med ham, er det måske en god idé, at du tænker mere over hvad du gerne vil. Hvor går dine grænser? Har du mon noget i klemme i forhold til relationen? Ønsker du ham som en ven, eller noget mere end det? Og hvor mange af de her tanker, er du villig til at dele med ham?

Du spørger, om det er dumt, hvis du vælger at blive bollevenner med ham. Det er et virkelig godt spørgsmål! Det er ikke dumt, hvis det også er det, du har også har lyst til. Det skal i hvert fald ikke være sådan, at du føler dig presset til det.

Jeg ser også i dit brev, at du er meget bevidst om, at hvis I skal være bollevenner, så har du stadig nogle grænser og dermed også nogle ”regler”, som I skal blive enige om.

Fx skriver du, at du ikke vil kunne klare, hvis han samtidig med at I er bollevenner stadig er sammen med andre. Det er helt okay at have det sådan, og jeg tænker, at du skal give udtryk for det, hvis det er det, du ønsker og føler.

Måske har jeg ikke fornemmet det helt rigtigt. Men jeg fornemmer måske en smule i dit brev, at du faktisk er temmelig glad for ham?

Med andre ord, så skal du nok prøve at mærke og lytte godt efter din mavefornemmelse.

Men den der ”berømte” mavefornemmelse, jeg taler om, er dog ikke altid helt ligetil. Ens følelser behøver nemlig ikke kun at gå i én retning. Oftere er følelserne en del mere rodede og filtret sammen. Og det er altså helt okay! Men selvfølgelig besværligt.

Så når jeg nu skriver, at du skal lytte til din mavefornemmelse, så tager det måske noget tid. Og måske den ikke viser dig én vej. Måske kan du finde frem til, hvad du har mest lyst til? Velvidende at der måske er et ”men” ved den løsning. Jeg håber, du kan følge mig?

Det kan måske hjælpe dig på vej at skrive dine overvejelser ned eller måske lave en ”for og imod” liste, selvom det kan virke meget forsimplet. Men det er meget godt til at give én lidt overblik.

Derudover tænker jeg også, det kan være hjælpsomt at snakke med nogle venner. Måske endda nogle som kender til din ven? Sådan kan de måske hjælpe, guide og støtte dig.

I dit brev ser jeg i hvert fald, at du er meget stærk, reflekteret og i stand til at mærke efter hvad du synes og mener. Men også at du er opmærksom på at passe på dig selv – at du ikke vil såres igen – og derfor mærker godt efter hvor dine grænser går. Det håber jeg, du vil holde fast i.

Ligesom jeg håber, at du kan få dig en god snak med din ven og forhåbentlig lidt afklaring.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?