Hvad sker der for mig

Hej jeg er en dreng på 14 år

jeg Tror helt seriøst jeg har et problem jeg kigger på alle piger jeg går forbi selvom de er 8 år og får en dejlig føles i kroppen med at jeg bliver liderlig hvad sker der for mig

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år

Hvor er det godt, at du har skrevet til os. Når du skriver “Hvad sker der med mig”, så ser jeg det som et tegn på, at du godt ved, at 8-årige piger og liderlighed ikke hører sammen.

Jeg vil rigtig gerne give dig nogle råd til, hvad du kan gøre nu, hvor du har opdaget dette hos dig selv.

Når man er 14 år, så kan det godt ske, at man oplever at liderlighed kan komme på alle mulige og umulige tidspunkter. Det kan ske helt uden at man ønsker det og uden at man har tanker om sex i sit hoved.

Kroppen kan ligesom have sit eget liv, som er afkoblet fra hovedet. Det beskriver mange teenagedrenge, at de oplever, og de kan blive rigtig irriterede på sig selv over det. Det kan føles som et stort tab af kontrol, at kroppen sender lystsignaler, som man ikke kan styre. Det er der mange drenge på din alder, der fortæller BørneTelefonen om.

Gad vide, om det også er sådan noget, der sker for dig?

Hvis du nu oplever, at der ofte er en sammenhæng mellem at du ser mindre piger, og at lystfølelsen kommer, så foreslår jeg, at du fortæller det til en voksen. Det er muligt at få hjælp, hvis der er et problem. Og du skal vide, at det vil være en rigtig god ide at bede om den hjælp.

Skulle du komme frem til, at du har brug for mere hjælp, så vil vi her på BørneTelefonen rigtig gerne tale med dig om at finde den helt rigtige hjælp. Så jeg håber, at du kontakter os igen, hvis du får brug for det. Hos os er du altid anonym, og vi har stor erfaring i at tale med børn og unge om alle slags problemer.

Du har været virkelig sej, at du skrev til os. Derfor tror jeg også på, at du kan gøre noget godt for dig selv og række ud efter mere hjælp, hvis det bliver nødvendigt.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?