Brev
Hvad sker der for mig
Hej jeg er en dreng på 14 år
jeg Tror helt seriøst jeg har et problem jeg kigger på alle piger jeg går forbi selvom de er 8 år og får en dejlig føles i kroppen med at jeg bliver liderlig hvad sker der for mig
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Hvor er det godt, at du har skrevet til os. Når du skriver “Hvad sker der med mig”, så ser jeg det som et tegn på, at du godt ved, at 8-årige piger og liderlighed ikke hører sammen.
Jeg vil rigtig gerne give dig nogle råd til, hvad du kan gøre nu, hvor du har opdaget dette hos dig selv.
Når man er 14 år, så kan det godt ske, at man oplever at liderlighed kan komme på alle mulige og umulige tidspunkter. Det kan ske helt uden at man ønsker det og uden at man har tanker om sex i sit hoved.
Kroppen kan ligesom have sit eget liv, som er afkoblet fra hovedet. Det beskriver mange teenagedrenge, at de oplever, og de kan blive rigtig irriterede på sig selv over det. Det kan føles som et stort tab af kontrol, at kroppen sender lystsignaler, som man ikke kan styre. Det er der mange drenge på din alder, der fortæller BørneTelefonen om.
Gad vide, om det også er sådan noget, der sker for dig?
Hvis du nu oplever, at der ofte er en sammenhæng mellem at du ser mindre piger, og at lystfølelsen kommer, så foreslår jeg, at du fortæller det til en voksen. Det er muligt at få hjælp, hvis der er et problem. Og du skal vide, at det vil være en rigtig god ide at bede om den hjælp.
Skulle du komme frem til, at du har brug for mere hjælp, så vil vi her på BørneTelefonen rigtig gerne tale med dig om at finde den helt rigtige hjælp. Så jeg håber, at du kontakter os igen, hvis du får brug for det. Hos os er du altid anonym, og vi har stor erfaring i at tale med børn og unge om alle slags problemer.
Du har været virkelig sej, at du skrev til os. Derfor tror jeg også på, at du kan gøre noget godt for dig selv og række ud efter mere hjælp, hvis det bliver nødvendigt.
Kærlig hilsen BørneTelefonen