Brev
Hun kan ikke mærke noget…
Hej Børnetelefonen.
Jeg har for nyligt været sammen med en veninde (bare for hyggens skyld) (bollevenner). Men ift. Til de andre piger jeg har været sammen med, har hun næsten ikke kunne mærke noget.
Jeg har aldrig oplevet det før og det er hendes første gang, er der en grund til det sker?
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 17 år.
Tak for dit brev. Sex kan være en forvirrende ting, så jeg er glad for du skriver ind til os. Jeg vil i dette svar, prøve at svare på dit spørgsmål.
Sex kan findes i mange forskellige størrelser og former, og det kan også føles meget forskelligt fra person til person.
Når man har sex, er der en række faktorer der kan påvirke, hvordan det føles. Som de fleste nok ved, så kan penisstørrelse og penisform påvirke denne følelse. Dog kan skedens form og dybde, også påvirke hvordan det føles.
Det kan blandt andet være en af grundene til, at hun måske kunne mærke det mindre, end de andre du har været sammen med.
Det er altså helt normalt at møde sexuelle partnere, hvor følelsen er helt anderledes, end hvad man før har prøvet.
Har du måske prøvet at spørge hende, hvordan hun syntes det føltes? Det er altid en god ide, at tale åbent om sex med den man nu har sex med. På den måde kan man også snakke om, hvordan det kunne blive bedre for hende, eller for dig.
Nogle kan også have svært ved at udtrykke, at de syntes at det føles rart at have sex. Typisk så bedømmer mænd, hvor dejligt kvinder syntes sex er ud fra deres stønnen. Men der er mange kvinder, der ikke syntes det er rart at stønne, og derfor gør det meget lidt eller slet ikke. Det er derfor, det kan være en god ide simpelthen bare at spørge.
Hvis du har flere spørgsmål til sex, så vil jeg gerne henvise dig til Sexlinjen. De er specialister indenfor dette område. Deres telefonnummer er: 70202266. Du kan også kigge på deres hjemmeside: Sexlinjen.
Ellers er du også altid velkommen til at ringe ind til os på 116111, hvis du har lyst til at tale om sex eller noget helt andet.
De bedste hilsner
BørneTelefonen