homo?🤔

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 10 år Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt, at du har mod på, at skrive ind, det kan nemlig være svært at vide, hvordan man springer ud. Det er super fedt at høre, at du er så afklaret og du mærker efter i dig selv, og ved at du er homoseksuel. Jeg kender mange der desværre ikke har været lige så modige som dig. En måde, at fortælle det til dine forældre, kan være, at du siger det til dem direkte. Sig til dem, at der er noget vigtigt, du gerne vil tale med dem om, så du sikrer dig, at de har ordentligt tid til at sætte sig ned og tale med dig. Måske har du det bedst med at tale med en af dine forældre først, eller måske er det ok med begge forældre på samme tid? Hvis du synes det er svært at fortælle dem det ansigt til ansigt, ved jeg at der er rigtig mange, der synes at det hjælper at skrive et brev eller en besked de kan give til deres forældre. Når du skriver et brev/besked, ved du at du skriver alle de ting ned, du ved du gerne vil sige, så der ikke er noget du glemmer. Brevet kan derefter også være godt at tale ud fra med dine forældre. Hvis du mangler inspiration til sådan et brev, har vi en skabelon her https://bornetelefonen.dk/skriv/. Jeg håber, at du finder modet til at fortælle dine forældre det, så du kan springe ud og leve et mere frit liv, som du har ret til. Hvis du har brug at tale med os, er du også meget velkommen på vores chat, sms eller ringe til BørneTelefonen på 116 111. Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?