Brev
forbutte sex lyster
hej jeg er en dring på 22 som altid har haft tænt på det forbutte allerade den gang jeg var 10 gik jeg nede på stranden og kikkede på gamle mænd der onnenerede hor det os skete jeg hjalp til ved af sutte dem i starten og efter fæglene blive bollet men var vild med det senre begynte jeg af bolle med dyr og blive bollet mest med hund og hæst så begynte jeg af onnenere til porno med døde og så med incest og nu er jeg begynt af tænde på børn hvad er der galt med mig
Dreng, 22 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du på 22 år
Det er godt, du har taget mod til dig og skrevet ind til os med dit spørgsmål.
Det er sådan, at de fleste igennem teenageårene bliver mere og mere nysgerrige på deres egen seksualitet. Denne nysgerrighed kan godt starte lidt før teenageårene også.
Du fortæller, at du allerede som 10-årig blev interesseret i at kigge på gamle mænd, der onanerede. Som sagt så er det naturligt, at vi lidt før teenageårene stiller spørgsmålstegn ved køn, kønsdele og kroppen generelt.
Jeg bliver dog bekymret, når du skriver, at du også hjalp de gamle mænd med at sutte dem og også blev bollet. Min bekymring er der, fordi du ikke var særligt gammel.
I Danmark har vi noget, der hedder den seksuelle lavalder. Den seksuelle lavalder er på 15 år, og det betyder, at det er ulovligt at have sex med personer under 15 år. Det er faktisk endnu mere ulovligt at have sex med børn under 12 år.
Loven er lavet for at beskytte børn mod seksuelle overgreb. Jeg kan godt læse, du skriver, du var vild med det. Men det er slet ikke i orden, at de voksne mænd gjorde det mod dig. Det er ulovligt og må ikke foregå.
Det er ved at være 12 år siden, men du skriver, at du senere har prøvet at bolle med dyr og onaneret til incestporno og porno med døde. Du skriver også, du er begyndt at tænde på børn.
Vores seksualitet er meget forskellig, og seksuelle fantasier er noget, vi ikke rigtig kan styre eller bestemme over. Derfor er det også super godt, du skriver til os for at få hjælp til at finde ud af, hvorfor du tænder på de her ting.
Jeg ved ikke, hvor meget du ved om loven i forhold til de her forskellige ting, du har prøvet, men det er vigtigt for mig at sige, at sex med personer under 15 år er forbudt. Det gælder også seksuelle berøringer.
Du kan faktisk læse lidt mere om det her på Sexlinien: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/paedofil
Som sagt så er det for at beskytte barnet, for barnet kan ikke sige fra overfor en voksen. Det kan sagtens være, du allerede ved det, og vi har som mennesker svært ved at bestemme os for, hvad vi tænder på. Det opstår ofte helt uden vi er herrer over det.
Men vi kan til gengæld godt gøre noget ved det, hvis vi gerne vil ændre på det.
Derfor tænker jeg på, om du nogensinde har talt med nogen om det? Jeg spørger, fordi det kan være første skridt henimod at blive klogere på, hvorfor du tænder på børn lige nu.
Jeg forstår rigtig godt, hvis det ikke er nemt at snakke om med din familie og dine venner. Derfor vil jeg gerne fortælle dig om et sted, der hedder Bryd Cirklen.
Det er et tilbud til unge over 18 år, som har seksuelle tanker og fantasier om børn. Hos Bryd Cirklen sidder dygtige rådgivere, som forstår din situation. Du bliver mødt med forståelse, og du kan forvente at få hjælp til at ændre din situation. Hvis du​ har brug for det, kan du få gratis behandling, der passer til dit behov.
Rådgiveren har tavshedspligt, og du kan vælge at være anonym.
Jeg giver dig linket her: Bryd Cirklen
Kunne du have mod på at snakke med Bryd Cirklen?
Det håber jeg i hvert fald, så du måske kan få nogle flere svar på, hvorfor du har de tanker og fantasier.
Hvis du hellere vil ringe og snakke lidt med os, så kan du altid ringe på 116111. I hvert fald håber jeg, at du enten får snakket med Bryd Cirklen eller os både om de seksuelle overgreb, du har været udsat for som barn. Men også dine fantasier om børn.
Det er noget, som er alt for svært at gå med alene. Jeg tror på, du har mod til at række ud og dele lidt mere af de tanker, der er indeni dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen