For hård sex!

Dav BB
Jeg er en dreng på 14 år og har en kæreste på sammen alder (Jeg er en måned ældre). Vi har tit talt om sex og har da både kysset og snavet. Men for en uge siden skete det! Vi havde sex, men jeg kunne ikke få nok og knippede hende rigtig hårdt. Så hårdt at hun begyndte at bløde. Vi havde lidt forskellige sexformer og stillinger: Anal, oral og normal og det resulterede i at hun blødte.
Vi er stadig sammen og havde sex i går, og jeg kunne ikke styrer mig selv igen. Vi havde hård analsex og hun blødte ud af numsen. Jeg ved ikke hvorfor. Håber i kan svare.
PS jeg bruger kondom!

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år

Det er godt du skrive. Når jeg læser dit brev, så fornemmer jeg, at du er bekymret for om det er for voldsomt.

Når man har sex i en ung alder og ikke er så erfaren, er det ikke unormalt, at pigen kan bløde de første par gange.
Det skyldes, at jomfruhinden eller kønskransen, som den snarere bør kaldes, kan få lidt revner, fordi den ikke er udvidet nok, fx hvis pigen ikke er tilstrækkelig våd, når drengen trænger ind i hende, eller hvis det går lidt for stærkt. Hvis man har blid sex, man er tryg og tændte, så behøver det slet ikke at bløde. Så det er nok for hurtigt og voldsomt, når det bløder meget. Måske kan I sammen kigge på sexlinens tema om, den første gang, så I har noget at snakke ud fra? I kan finde temaet her: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/foerste-gang.aspx

Når det handler om analsex, så kan der også opstå revner i endetarmsåbningen, hvis drengen er for voldsom.  i kan Det kan være super smertefuldt, så her er det ekstra vigtigt, at man tager det stille og roligt og eventuelt bruge glidecreme, så det ikke bliver en dårlig oplevelse for pigen. I kan læse mere om analsex  på Sexliniens rådgivning. Her er der fx gode råd til, hvordan det bliver rart for begge: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/analsex.aspx

Uanset hvad er det super vigtigt, at du ikke er for voldsom, når du bliver ophidset. Du skal huske, at sex skal være en god oplevelse for jer begge. Og hvis det bløder fra endetarmen, er det næsten stensikkert, at det ikke er en god oplevelse for pigen.

Du skal være meget opmærksom på, om din kæreste kan lide den måde, I har sex på. Ellers kan det komme til at føles som voldtægt, selvom du ikke mener det sådan. Og det kan potentielt medføre alvorlige konsekvenser for jer begge; følelsesmæssigt for hende, og retsligt for dig, for hvis hun siger til nogen, at hun oplever det som, du har voldtaget hende. Forstår du?

Hvis man er for voldsom under sex, og den anden ikke kan lide det, så er det faktisk voldtægt, selvom pigen ikke siger fra.
Derfor skal du være meget opmærksom på hvilke signaler, hun sender, når I har sex. Med andre ord skal du være helt sikker på, at hun kan lide det.
Hvis du er i tvivl, så skal du spørge hende, om det gør ondt, eller om du er for voldsom.

Der kan være mange årsager til, at en pige ikke siger fra, når noget føles ubehageligt:
– Det kan fx være, hvis hun er meget forelsket og derfor tror, at hun skal gøre alt for drengen. Også selvom det ikke føles rart.
– Det kan også være, at pigen ikke tør at sige fra, fordi hun er bange for, at drengen så ikke vil være sammen med hende.
– Det kan være fordi, hun ikke vil virke kedelig og “barnlig”.
– Det kan være, at hun føler sig usikker, og ikke har lært at sige fra, når nogen overskrider hendes grænser.

Det er ikke sådan, at man skal tænke over alle disse muligheder, når man har sex med nogen, men hvis man generelt er opmærksom på hinandens følelser og reaktioner og passer på hinanden, så man ikke kommer til at gå for vidt, så har man et godt grundlag for et godt forhold.

Til sidst vil jeg sige, at når man er så ung som jer, så skal man ikke føle, at analsex er noget, man skal dyrke.
Det kan godt være, at det er normalt i pornofilm, men det er altså langt fra normalt i parforhold.
Derfor skulle I måske holde igen med dét til at starte med og i stedet nyde at være sammen på den “almindelige” måde. Forstår du?

Det er i hvert fald vigtigt, at du føler, at du godt kan styre dig, når du har sex, for pigen må ikke bare være et redskab for dine seksuelle behov. I skal være ligeværdige.
Hvis du kan mærke, at du ikke kan styre dig, så vil jeg anbefale dig at få talt med nogen om det. Det er nemlig rigtig vigtigt, at man ikke slipper kontrollen helt, så man glemmer den person, man er sammen med, fordi man bliver så optændt af sine egne impulser.

Du kan eventuelt kontakte den anonyme rådgivning på Sexlinien eller ringe til BørneTelefonen på 116 111 – eller benytte dig af vores chat- eller sms-rådgivning, så du kan få en snak med en voksen om, hvordan man lærer at håndtere sine impulser.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?