Brev
Er jeg lesbisk?
Hej.
For cirka et år siden fandt jeg ud af at jeg ikke var til drenge men til piger og det skal lige siges at jeg er en pige.
Min far ved det godt men jeg ville bare spørge om, hvordan jeg kan finde ud af om jeg er lesbisk eller om jeg er til bege køn.
håber du kan hjælpe.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Det er så godt at høre, at din far ved, at du er til piger. Det kan for de fleste være meget svært at tale om seksualitet. Det kan også være svært at finde præcist ud af, hvilke køn man tiltrækkes af og forelsker sig i, og om man er bi, hetero, homo eller hvilke seksualitet man egentlig har. Seksualitet kan ændre sig gennem livet. Nogen gange så ved man, hvad og hvem man tiltrækkes af, udover det at være tætte venner følelser, så dukker der andre og mere intense kærlige følelser op, når man tiltrækkes mere seksuelt.
Jeg kan ikke sige præcist, hvordan du kan finde ud af det. Men måske håbe, at du er tålmodig med dig selv og finder ro i, at det kan ændre og udvikle sig.
Hvis du har brug for at læse mere om seksualitet, så kunne det være hos LGBT+ Her kan du også tale med rådgiver, og få en god snak om dine spørgsmål. Der er også en rådgivning for unge, som nok er mest relevant for dig. Du kan læse mere her: http://lgbt.dk/radgivning/ungdomstelefonen/
Kærlig hilsen
BørneTelefonen