Brev
Er det for tidligt?
Hej
Jeg er en 13 årig pige, jeg har mødt en rigtig sød dreng over Facebook, vi snakker sammen vær dag men vi har ikke mødes endnu.
Han siger at han gerne vil møde mig, jeg vil også gerne møde ham men. Han vil gerne have at jeg kysser ham.
Jeg griner lidt og lader som ingenting når han siger det
Hvad skal jeg gøre?
Kh den usikre pige
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 13 år
Det lyder dejligt, at du har mødt en sød dreng på facebook. Og hvor er det godt, at du har skrevet her til om din usikkerhed. Jeg vil gøre mit bedste for at prøve at hjælpe dig.
Måske ved du allerede, at når man møder nogen på facebook, så kan man ikke være helt sikker på, hvem de egentlig er. Det er nemt at lade lidt som om på sociale medier. Det er ikke min mening at skræmme dig, men kun at forberede dig på, at du kan blive overrasket over, hvem han egentlig er.
Derfor anbefaler vi også altid på BørneTelefonen at tage en ven eller veninde med, hvis man skal møde én, man har mødt på et socialt medie. Det er også vigtigt at mødes et offentligt sted ved første møde – altså et sted, hvor der altid er andre mennesker fx en café.
Det kan sagtens være, at han er præcis den, han siger, at han er. De her anbefalinger handler om at passe på dig. Og det er som sagt noget, som vi altid anbefaler i situationer som din.
Hvis du møder ham sammen med en veninde, og han så viser sig at være rigtig sød, så kan du aftale at mødes igen. Du behøver bestemt ikke at kysse ham første gang I mødes. Det er helt okay lige at lære ham lidt at kende først.
Hvis han er meget utålmodig, så er det hans problem – ikke dit. Du har ret til selv at bestemme, hvem du vil kysse og hvornår. Hvis han synes du er sød, så kan han også vente på, at du selv er klar til at kysse.
Hvis du har lyst, kan du læse lidt mere om forelskelse og kys på denne side: Kærlighed. På siden kan du også finde vores “kysseskole” med tips til at kysse.
Jeg ønsker dig et godt møde med den søde dreng.
Kærlig hilsen BørneTelefonen