Brev
Babysitter gokkede mig af!
Hej BørneTelefonen. Her den anden dag skulle mine forældre ud på vandrette og jeg skulle være alene med en babysitter. Det gik fint men hun begyndte at spørge om jeg nogensinde havde set en pige nøgen og om jeg havde haft sex. (Hun er 14). Det har jeg ikke. Men selvfølgelig blev jeg ret tændt da jeg nærmest ikke tænker på andet. Så da jeg svarede nej, så sagde hun at huk ville vise mig det, og tog sit tøj af og viste mig sine bryster og sin fisse. Da hun så jeg blev ret hård så hev hun mine bukser af og begyndte at give mig et blowjob. Det var ret dejligt men ved ikke om det var forkert?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
I har ikke gjort noget forkert, men det kan godt være, at dine forældre ville synes, det var forkert, i og med at de har ansat hende som babysitter, selvom hun næsten har samme alder som dig.
I har som nævnt nogenlunde samme alder, så det er ikke unaturligt, at det kan udvikle sig seksuelt, når man er alene sammen og begge har lyst til, at det skal udvikle sig sådan.
Det vigtigste er, at du ikke skal føle, at det går over dine grænser, og at du ikke kommer til at overskride hendes grænser.
Hvis du tænker på, om det kan være forkert, fordi I ikke er over den seksuelle lavalder, som er 15 år, så har I stadig ikke gjort noget forkert.
Den lov betyder bare, at voksne ikke må udnytte børn under 15 år seksuelt. Derfor er det strafbart for en voksen at have sex med nogen, der er yngre end 15 år.
Loven er altså lavet for at beskytte børn, men det betyder ikke, at børn under 15 år ikke må have sex med hinanden. Det må de gerne.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen