Brev
Svært
Hej
Jeg har det svært og jeg føler at alle hader mig
og jeg føller at jeg er en stor fejl som ikke skulle have varet til
nogen gange løber jeg in på min værense og dræder fordi jeg føler mig alerlades
og så staver jeg ikke så godt som aldre børn
hjælp mig
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 11 år
Tak for dit brev. Hvor er det bare sejt af dig, at du skriver et brev til os, selvom du ikke staver så godt - det er virkelig modigt! Jeg vil rigtig gerne prøve, om jeg kan hjælpe dig, for det fortjener du helt bestemt.
Faktisk tror jeg, at den bedste hjælp jeg kan give dig, er at få dig til at ringe til os på BørneTelefonen, så vi kan høre lidt mere om, hvad det er, du oplever og hvorfor du føler, at du er en stor fejl...? Jeg kan godt forstå, at du er ked af det, og jeg kan kun sige, at ingen skal gå rundt og have det som dig. Men det er svært at hjælpe dig mere her, fordi du ikke fortæller mere om dig selv. Jeg har så mange spørgsmål, som jeg gerne ville kunne stille dig. Så derfor: ring til os...
Det er gratis at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der hver dag sidder frivillige rådgivere klar til at snakke med de børn og unge, som henvender sig. Du er også anonym på BørneTelefonen, så rådgiveren vil ikke vide, hvem du er eller hvor du bor; - hun kan heller ikke se dit telefonnummer.
Jeg håber sådan, at du ringer til os, så vi kan få hjulpet dig til at få det bedre. Det fortjener du simpelthen!
Kram fra BørneTelefonen