Brev
SER PORNO NÅR JEG ER UNDER 18
hej
jeg fandt ud af at der er noget der heder porno jeg har set noget og vil vide vis det er naturlight for min alder
føgler mig mærklig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Det er helt normalt at blive nysgerrig på det med sex og andre ting omkring det. Der er også nogle som ser porno – også i din alder. Du skal huske, at porno langt fra er virkelighed. Det er skuespillere og porno er lavet til voksne. Derfor et det også for voldsomt at se porno, når man ikke er voksen. Det porno viser er altså ikke rettet til børn/unge. Dette er især vigtigt at huske, når du engang selv begynder at have sex og ikke synes, at det er ligesom i pornofilm for det bliver det aldrig.
Måske føler du dig mærkelig fordi, at porno er for voldsomt og skrider over dine grænser. Du kunne jo overveje ikke at se porno, hvor du får det mærkeligt at det. Måske er der andre film, som måske er mere rettet til din alder, hvor indholdet er tilpasset din alder -og ikke er porno, men teenager film, hvor man krammer, kæler og kysser hinanden.
Du kan også læse vores tema om porno på vores hjemmeside: Råd om porno eller kigge på rådgivningen Privat snak – køn, krop, sex og andet
Det håber jeg også kan hjælpe dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen