SER PORNO NÅR JEG ER UNDER 18

hej

jeg fandt ud af at der er noget der heder porno jeg har set noget og vil vide vis det er naturlight for min alder

føgler mig mærklig

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år,

Det er helt normalt at blive nysgerrig på det med sex og andre ting omkring det. Der er også nogle som ser porno – også i din alder. Du skal huske, at porno langt fra er virkelighed. Det er skuespillere og porno er lavet til voksne. Derfor et det også for voldsomt at se porno, når man ikke er voksen. Det porno viser er altså ikke rettet til børn/unge. Dette er især vigtigt at huske, når du engang selv begynder at have sex og ikke synes, at det er ligesom i pornofilm for det bliver det aldrig.

Måske føler du dig mærkelig fordi, at porno er for voldsomt og skrider over dine grænser. Du kunne jo overveje ikke at se porno, hvor du får det mærkeligt at det. Måske er der andre film, som måske er mere rettet til din alder, hvor indholdet er tilpasset din alder -og ikke er porno, men teenager film, hvor man krammer, kæler og kysser hinanden.

Du kan også læse vores tema om porno på vores hjemmeside: Råd om porno eller kigge på rådgivningen Privat snak – køn, krop, sex og andet

Det håber jeg også kan hjælpe dig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

"alene" hør andres fortællinger

Hør YouTuber og influencer Emilie Briting og 17-årige Martha tale om at sige det højt, hvis man har det svært, og hvem man kan gå til.

Hjælpesætning
Få en hjælpesætning, der kan minde dig om, at du godt kan klare det, og at du er god nok!

Hvilken sætning hjælper dig?