Selvværd

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14
Tak for dit brev. Jeg forstår godt, at det må være ubehageligt for dig at have de problemer med din mave og halsbrand.
Jeg tænker på, hvorfor du mon har fået problemer med maven. Ved du mon selv det? Det er jo godt, at du kan tage nogle piller som virker, men det kunne måske lyde til at du har brug for mere hjælp end pillerne kan give dig.
Nu ved jeg ikke så meget om piller, så jeg tænker, at det vil være bedst, hvis du taler med din læge om de problemer du har. Måske kan du få nogle andre piller, og måske har du brug for at tale med nogen om hvordan det er at være dig..?
Det er godt, at du er begyndt at tale med din plejefamilie om dine problemer og jeg synes at det kunne være en god ide, hvis du også tør tale med dem om dette her, så du kan få hjælp til at få det bedre. Du kan jo evt. vise dem det brev du har skrevet til os, hvis det er svært for dig at sige det. Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 hvis du har lyst til at tale med en rådgiver først.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

"alene" hør andres fortællinger

Hør YouTuber og influencer Emilie Briting og 17-årige Martha tale om at sige det højt, hvis man har det svært, og hvem man kan gå til.

Hjælpesætning
Få en hjælpesætning, der kan minde dig om, at du godt kan klare det, og at du er god nok!

Hvilken sætning hjælper dig?