Min bedsteveninde

Jeg skriver fordi jeg har det MEGA svært ved min højde og min veninde , eller …faktisk ikke min højde som sådan men hvad jeg vil bruge min højde til .
jeg vil mega mega mega mega mega mega gerne være model men jeg er 160 , jeg er 15 og fik mens da jeg var 14 er jeg ret sikker på ( blev 15 i dec)
Mig og min venindes drøm er at blive modeller og jeg er så mega ked af det fordi det er meget mere realistisk for hende end mig … hun er nemlig 15 år og 183 så hun kan blive alt fra reklame model til runway model … hvor jeg er for lav til “ normalt” model arbejde men for høj til “ petite “ model ……….

Og hun bliver ved med at snakke om hvor smukke lange ben hun har og hun får hele tiden komplimenter på hende smukke lange ben og “ voksen udseende “
Jeg får INGEN. Komplementer på min højden eller mit udseende generalt fordi alt er så gennemsnitligt ved mig … min højden er 160 og mit hår går til lidt under skulderen og mit ansigt er meget “ normalt “
Men ALT er bare “ specielt “ ved hende hun er latino med grønne øjne , 183 , krøllet hår der går ned til numsen og hendes personlighed er spot on …
ja jeg er sgu lidt jaloux og det vel helt okay og fair så længe man ved det tænker jeg ……

ved bare ikke hvad jeg skal gøre fordi når jeg har en så smuk , populær og måske til den lidt mere selvglade side , og jeg er DET MODSATTE langt fra selvglad og hader alt ved mit udseende ..
Og det ikke fordi hun syndes hun er pæn at hun er selvglad det bare alt ved hende not gonna lie ..
Man kan seriøst have en samtale med hende og det eneste hun snakker om er hvor mange drenge der vil have hende og at hun bare har SÅ mange venner og at hun har den smukkeste krop ever .
og så skal jeg lytte til det i en time og det bare ikke det rareste altid , ej lyder som verdens dårligeste veninde !

Ik misforstå mig , jeg ELSKER min veninde og der også en grund til at jeg har kaldt hende min bedste veninde i 3 år nu ..
ville bare ønske jeg nogle gange kunne være den der populære alle vil kende .

ved ikke hvad jeg skal gøre fordi hun er min Aller bedste veninde nogle sinde men der er bare nogle ting man ikke kan snakke med hende om fordi hun har i hendes hovdet altid ret .
har du nogle råd til at få bedre selvtillid så hendes store selvtilid bliver nemmere for mig at håndtere ?<3

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej

Jeg kan se på dit brev, at du og din veninde bruger en del tid sammen. Måske kan man næsten sige, at I har ‘et rum’ sammen, hvor I kan tale fortroligt. I er hinandens rigtig gode venner.

Men måske føles det som om, at rummet er fyldt ud af din veninde… og hun fylder mere og mere.

Du skriver, at rummet bliver fyldt op af snak om hendes udseende, hendes venner og hendes popularitet. Det lyder næsten som om, at der ikke er plads til dig i dét rum, I har sammen.

Når du skriver, at du lyder som verdens dårligste og jaloux veninde – så tænker jeg, at du taler megahårdt til dig selv. For egentlig er din veninde rigtig heldig at have dig. Du lyder som en rigtig tålmodig og god veninde.

Du giver din veninde plads og lader hende fortælle om al det dejlige, der fylder for hende.

Jeg får indtryk af, at du sidder og hører på hende uden rigtigt at ‘føle dig med’ i samtalen. Måske føler du dig faktisk helt usynlig for din veninde; som om hun slet ikke mærker, at du også har brug en del af pladsen.

Det kan være, at din veninde har brug for at vide lidt mere om, hvad der egentligt foregår i dit hoved – når I to er sammen. Måske kan hun have brug lidt ‘ærlighed’ fra din side, så hun bedre kan mærke dig. Og så hun ved, hvor hun har dig; og hvad du har brug for fra hendes side.

Måske kunne du ringe ind til 116 111 og tale med en rådgiver. Sammen kunne I måske finde på ideer til, hvordan du kunne få talt med din veninde. Jeg tænker, at det vil være godt for jeres venskab på lang sigt.

Jeg håber, at ringer herind, så du kan få talt lidt mere venskabet, der jo betyder rigtigt meget for dig.

Mange hilsner BørneTelefonen

"alene" hør andres fortællinger

Hør YouTuber og influencer Emilie Briting og 17-årige Martha tale om at sige det højt, hvis man har det svært, og hvem man kan gå til.

Hjælpesætning
Få en hjælpesætning, der kan minde dig om, at du godt kan klare det, og at du er god nok!

Hvilken sætning hjælper dig?