Brev
Jeg hader mig og mit liv
Hej
Hvad skal jeg gøre hvis jeg hader mig selv?
Jeg græder tit og går ind på mit værelse og græder.
Jeg er sikker på at folk hader og ikke kan lide mig.
Jeg hader mig og mit liv, hvad skal jeg gøre???
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev, hvor du skriver om, hvor dårligt du har det. Jeg kan godt se, at du har det rigtig skidt, men jeg savner at vide mere om hvorfor. Er der sket noget i dit liv, som kan være grunden til, at du ofte græder og hader dig selv og dit liv?
Jeg ved ikke, om der er nogle af de voksne omkring dig, der mon har en fornemmelse af, at du ikke trives? Du skriver ikke noget om, at du har fortalt det til nogen..? Har du nogen idé om de voksne mon ved, hvordan du har det? Hvis du magter det, så tænker jeg, det ville være godt, hvis du kunne fortælle dine forældre lidt om, hvordan du har det. Tror du, at du kan det?
Hvis det er muligt for dig, så tænker jeg, at det ville være lettere at hjælpe dig, hvis du kunne ringe herind til børnetelefonen på telefon nummer 116 111. Det er gratis, og du kan være anonym. Det er meget nemmere at forklare sig i en telefon, og så kan rådgiveren også spørge dig om det, der måske er uklart. Tror du ikke, du kunne det? Vi vil nemlig rigtig gerne hjælpe dig!
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen