Hvordan skal jeg markere?
Hej 🙂
Jeg har altid haft svært ved at række hånden op i timerne. Jeg kender egentlig godt svaret. Men når jeg så tænker, at NU markerer jeg, bliver det ikke til mere end en forsigtig hånd, der ender med bare at klø mig i nakken.
Jeg er i toppen af klassen. Får altid 100 % i test og den slags, men jeg har ”sceneskræk”. Når ingen andre rækker hånden op, er jeg tit den, der ender med at række hånden op og svare.
Jeg fik af vide ved den sidste forældresamtale, at jeg ville dumpe alle mine mundtlige eksamener, simpelthen fordi at jeg ikke markere i timerne.
Timerne ender tit med, at jeg slet ikke har sagt noget. Flere gange på en time tænker jeg, at NU markerer jeg og så svarer jeg, men jeg skal nærmest føre en krig med min hånd, for at den ikke ender med at klø mig i nakken.
Jeg har prøvet på at sætte som mål, at jeg SKAL markere mindst én gang i hver time, men det virker ikke for mig. I stedet kommer jeg til at sidde hele timen med hjertebanken, fordi jeg hele tiden tror, at jeg skal til at sige noget. Eller at jeg bliver taget af læreren.
Mine forældre er begyndt at tale om at jeg skal skifte skole, hvis jeg ikke bliver bedre til at række hånden op. Har haft fat i en lærer flere gange, men der sker ikke rigtig noget.
Derfor vil jeg gerne spørge jer. Hvordan i alverden får jeg taget mig sammen til at række hånden op? Jeg ved godt, at der ikke sker noget ved det, selvom jeg måske svarer forkert. Jeg har hørt flere gange, at man “bare skal springe ud i det”, men det kan jeg ikke bare.
Hilsen pigen på 12.