Brev
Genert
Kære BB.
Jeg er en pige på 15 år som har et lille problem, som jeg håber i vil hjælpe med.. jeg har utrolig dårligt selvværd og selvtillid, og er generelt bare meget genert når jeg er sammen med drenge.. altså en dreng alene, og det er virkelig svært for mig at håndtere, når jeg er utrolig forelsket i en dreng, som jeg ved også er forelsket i mig.
Og vi skal snart være sammen og jeg er så utrolig bange for, at det bliver akavet.. men det må det bare ikke, jeg ødelægger min chance hos ham så, og det er sådan set det, jeg har gjort med mine to sidste flirter.. været sammen med dem, og så været genert, og så er jeg blevet droppet..
den her gang må det bare ikke ske, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at undgå det.. har I nogle råd, for det er virkelig svært for mig?Håber virkelig i svarer, for der blev ikke svaret på mit sidste brev 🙁
hilsen mig
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige pige,
Mange tak for dit brev.. Hvor er det dejligt, du er utroligt forelsket i en dreng, som også er forelsket i dig..
Jeg ved ikke, om du har tænkt over, hvad det er, der gør, at du bliver så genert? Du skriver, at han er forelsket i dig.. Det kan godt være svært helt at finde ud af, hvad man skal gøre ved det, men hvis han også er forelsket i dig, kan det måske også være at han er genert? Jeg kender ham jo ikke, så jeg ved ikke, om det er tilfældet…
Det er helt normalt, at man kan blive lidt usikker og ikke helt ved, hvad man skal gøre af sig selv, når nu der er én man er rigtigt glad for.. Men jeg ved ikke, om der måske er nogen, du kan tale med om det? Din mor måske? Eller en god veninde? De kender dig nok ret godt, og kan måske hjælpe dig med at vise dig, hvad du kunne gøre anderledes?
Jeg ved ikke, om det måske var muligt for dig, at fortælle ham drengen om at det er lidt svært for dig sådan noget med at være forelsket i én..? At du bliver ret genert? Måske I kunne tale lidt om det, sådan så han vidste, hvorfor du blev genert og måske kunne hjælpe dig til ikke at være det? Jeg ved ikke, om det kunne være en mulighed?
Jeg håber rigtigt meget, at du kan bruge mit svar, hvis der er noget, jeg har misforstået eller du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive på BørneChatten eller ringe på BørneTelefonen…
Mange hilsner
BørneBrevkassen