Brev
Onani
Hej
Jeg for lyst til at onanere og så nær jeg går det bilve jeg sur på mig selv
er der nomalt
og når jeg bliver sur på mig selv vil jeg skade mig selv
og jeg kan ikke stoppe med onanere
er det nomalt.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 13
Det er godt at du skriver herind om det. Jeg har talt med flere, som føler det er forkert at onanere og derfor bliver sure på sig selv. Men at onanere er helt normalt og en del af det at komme i puberetet og mærke sin egen sexualitet.
Nogle kan blive så  sure på sig selv, at de har lyst til at skade sig selv, fordi de synes det er for dårligt, at de gør noget, som de tænker, de skal stoppe med. Er det mon også sådan du kommer til at tænke?
Måske kan du øve dig i at tænke, at det er helt ok at onanere og en god måde at lære sin egen sexualitet at kende. Hvis du tænke det er ok, så håber jeg, at du ikke bliver så sur på dig selv. For det er helt normalt at mærke man har lyst og at onanere.
Det er forskelligt fra person til person, hvor ofte man har lyst til at onanere. Det er normalt og helt ok, at mere bevidst om og nysgerrig på sin egen krop og at onanere kan også være en del af, at du går på opdagelse i den seksuelle side af dig. Hvad tænker du mon om det?
Jeg håber, at du får det bedre med at onanere og ikke bliver sur på dig selv. Måske er det en hjælp at læse mere på www.Privatsnak.dk - det er en rådgivning for børn og unge fra 10-15 år, som skriver om det med at komme i pubertet, onani og andre emner omkring sex og udvikling.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen.