Brev
Jeg føler mig virkelig ensom..!
Jeg føler mig virkelig ensom fortiden.
Min bedste veninde droppede mig, og nu er hende og min enste anden gode veninde altid sammen.
jeg bliver mobbet hver dag og fyren jeg er forelsket i er vild med hende den popælære pige.
Alle siger jeg er en nørd fordi jeg altid sider på biloteket og læser op, eller øver violin.!
For et par uger siden begynde jeg at cutte fordi jeg ikke har det godt med min krop, og fordi jeg ikke føler mig god nok til drengen jeg er vild med..!
Jeg vil virkelig gerne snakke med nogen om alt det her, men jeg er ikke så tætte med mine forældre, så jeg ved ikke ved jeg skal gøre..?
KH. E
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære E
Det lyder som om der er flere ting der fylder for dig lige nu. Mit svar til dig vil mest handle om, hvordan du kan få noget hjælp i skolen, da jeg tænker, at det også kan lette for mange af de andre ting – jeg håber det er okay?
Det er ikke okay, at de andre siger, at du er en nørd. Jeg tænker, at det er super sejt, at du kan spille violin og at du bruger din tid på at læse – det er ting du godt kan være stolt over! Har du overvejet om de andre kan være misundelige på, at du kan ting de ikke kan?
Det er de voksne i skole, der skal søger for, at alle kommer i skole og har det godt. Derfor tænker jeg, at du skal have hjælp af de voksne til at stoppe det, der sker lige nu. Har du mod på at tale med en lærer, pædagog eller en akt lærer - måske skrive det til en af dem?  Måske er der også en bibliotekar du snakker godt med eller din violinlærer – hvad tænker du om det?
Når du har valgt en voksen, du vil snakke med så kan du overveje om, du vil sige det eller måske synes, det er nemmere at skrive i et brev og give det til den du vil tale med. Du har skrevet et fint brev her ind måske kan en mulighed være at vise dit brev og mit svar til den du vælger at tale med?
Jeg håber du har mod på at tale med en voksen, så du kan få hjælp til at få stoppet mobning og til de ting, du brug for støtte til for at trives og få det godt igen. Du er  meget velkommen til at skrive ind igen, eller ringe, chatte eller sms'e til os på BørneTelefonen 116111.
Mange tanker fra
BørneTelefonen