Brev
Vil ikke flytte!
De seneste par er jeg flyttet 4 gange og nu gider jeg virkelig ikke mere
bor i Odense og der vil jeg blive boende har fået en masse venner osv her
men så idag for jeg at vide af min mor at vi skal flytte til Kbh og det har jeg virkelig ikke lyst kan jeg ikke bo hos en pleje familie eller på en slags instutition i Odense vil ikke væk fra det hele og starte om igen
er desuden tit uvenner med min mor og har tit haft selvmordstanker og de tanker er så begyndt at komme tilbage igen
tænker bare at er der overhovedet mening i at jeg leve
er virkelig sur og træt af alt !
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du der ikke vil flytte!
Jeg synes, det er rigtig godt at du skriver herind. Jeg kan godt forstå du ikke synes det er sjovt at skulle flytte igen, specielt når du har fået en masse venner osv. hvor I bor nu.
Det er en ret god evne at have, at være god til at finde nye venner. Jeg er glad for at høre, at du har nogen gode venner, du forhåbentlig kan tale med om alle disse ting.
Jeg bliver nysgerrig på, om din mor kender til dine selvmordstanker, der er kommet igen, nu hvor hun har fortalt at I skal flytte. Det er nogen rigtig alvorlige tanker at gå rundt med alene, så jeg tænker, at det er vigtigt at du deler dem med nogen.
Jeg kan godt forstå, at du er sur og træt af at skulle flytte. Det er også rigtig ærgerligt at du ikke er blevet inddraget i den store beslutning det er at skulle flytte så langt - og nu igen. Ved din mor mon, hvor ked af det du er, over at skulle flytte igen?
Du skriver, at du gerne vil blive boende i Odense, evt. på en institution. Jeg synes, det er ret flot at du selv har tænkt på nogle mulige løsninger for dig.
Nogen gange kan det være en god idé at tale med f.eks. en lærer eller en anden voksen, der kender til de muligheder, der kunne være for at få hjælp til til ikke at bo hjemme. En lærer vil f.eks. kunne hjælpe dig til at tage kontakt til kommunen.
Jeg synes, du viser stor handlekraft ved at skrive herind, og det er jeg helt sikker på du kan bruge fremadrettet.
Mange tanker herfra Børnetelefonen