Brev
Selvmord
Hej jeg er en pige!
Jeg har haft så mange selvmordstanker fortiden og søgt på nettet hvordan jeg vil gøre det osv!
Har det ik let med at skal tale med et familie medlem eller nogle voksne i skolen da de 100% vil sige jeg skal til noget akt eller fysisk hjælp!
Har overvejet meget hverdag og jeg skal begynde at kotte eller bare hænge mig!
Er nu behyndt at tage Panodil piller hver dag i overdosis for at prøve at forsøge på selvmord og nu er jeg igang med at prøve på selvmord og overvejer også at hænge mig selv elle også begynde at kotte hvis det her med piller ik hjælper på jeg dør!
NU VIL JEG GERNE HAVE HJÆLP AF JER!
Mine tætteste veninder og venner hjælper også mega meget men de sys også jeg skal have hjælp af en voksen med erfaring hjælp plz!
13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13 årige pige
Hvor er det flot, at du har taget endnu et skridt til at få hjælp. Så du ikke ikke gå med disse tanker alene. Jeg bliver lidt nysgerrig efter at vide, hvad der gør, at du for tiden har tanker om selvmord. Hvad du føler, der satte tankerne i gang? Dine gode venner/veninder råder dig til at få hjælp af en voksen. Det er et godt råd, men du skriver, at det ikke skal være et familiemedlem eller en fra skolen, da de vil anbefale noget akt/fysisk. Fornemmer jeg rigtigt, at du kan mærke, at der skal noget andet til, for at hjælpe dig? Kan det være en mulighed at skrive forslag til dig selv, hvad du tænker kan være en god hjælp for dig, som du har det lige nu? Det kan gøre det lettere for dig, når du ser på det du har skrevet, at vælge hvor du vil søge hjælp.
Det kan også være en læge, du får en snak med. En læge kan hjælpe dig med få det bedre, det er noget man kan finde ud af sammen. Samtidig kan lægen også hjælpe med at de piller du tager overdosis af ikke skader dig og dine indre organer. De kan nemlig tage skade af, at man tager overdosis gennem længere tid. Og det er rigtig smertefuldt! Det er bare så vigtigt, at du får hjælp nu!
Selvmord er en voldsom løsning og der findes altid andre muligheder. Derfor er det vigtigt, at du får hjælp. Måske har du mod til at skrive eller ringe til os på 116111, så vi kan snakke sammen. Vi hjælper mange børn og unge, som har svære tanker – også om selvmord.
Måske kender du Headspace.dk. Her kan man komme ind og få en snak,  du kan også chatte, men du kan også finde adresser på psykiatriske skadestuer, hvor der vil være professionel hjælp at få.
Selvom du beskriver, hvilke tanker du gør dig lige nu, fornemmer jeg en stærk og sej pige bagved det hele. Det er hende, der har fundet mod til at skrive til os. Jeg er sikker på, at det mod kan du du også bruge til at tage det næste skridt for at få hjælp. Og at du får talt med en læge eller skadestue hurtigst muligt.
Jeg håber, du kan bruge mit svar ellers er du velkommen på 116111. Vi vil altid gerne hjælpe dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen