selvmord

Hej Børnehjælpen.

Jeg hedder L.

Jeg er 12 år

jeg er en dreng

og hader mit liv

Altså jeg er så småt begyndt at cutte migselv og har selvmords tanker. kan ikke sove og tænker tit at dø. Jeg føler at ingen elsker mig så kan jo godt dø?.

Hvad skal jeg gøre?.

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 12

Jeg kan se på dit brev, at du er ked af det. Så er det godt, at du nu skriver til BørneTelefonen.

Vi vil gerne sammen med dig finde ud af, hvordan du kan få det bedre.

Du skriver, at du føler, at ingen elsker dig.  Det er svært at have det sådan.

Alle har behov for at føle sig elsket.

Du har ret til at få hjælp. Nogle gode voksne skal hjælpe dig i dit liv.

Det vil være godt, hvis du måske kunne chatte eller sms’e ind til os. Kunne du gøre det – for så kan du fortælle os lidt mere?

På den måde kan vi bedre hjælpe dig.  Og vi kan sammen finde nogle gode voksne, der kan hjælpe dig.

Du kan trykke HER – så kan du se hvordan du kan komme i kontakt med os på chat og sms.

Der kan vi sammen skrive lidt frem og tilbage om, hvad der fylder i dit liv nu.

Vi kan hjælpe dig med råd, løsninger og ideer.

For det føles ikke godt for nogle mennesker, at gå rundt med triste tanker helt alene.

Du kan også ringe ind til vores telefon på tlf.nr 116 111

Du kan tage fat i http://LMS  Jeg ved, at de er virkeligt gode at tale med, når man har lyst til at skade sig selv.

Du har også mulighed for at tale med en voksen herfra. Men ring herind, så kan vi tale mere om det. Du kan også læse her Bisidder fra BørneTelefonen

Jeg håber virkelig på, at vi hører mere fra dig. For du skal have hjælp nu. En masse kærlige kram til dig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen.

Få flere gode råd om selvmordstanker

Selvmordstanker er ofte et tegn på, at man står i en situation, som er svær og som man ikke kan klare alene.

Der kan være mange forskellige årsager til, at man får selvmordstanker. Det kan fx være at man har mistet nogen tæt på. Det kan også være, man har oplevet noget, der har gjort en rigtig ked af det. Eller måske man undrer sig over meningen med livet og derfor tænker på døden.

Hvordan takler man selvmordstankerne? Det første skridt er at tale med nogen om det, det er nemlig vigtigt, at du ikke går alene med tankerne. Men hvordan fortæller man nogen om sine selvmordstanker? Måske man er bange for at gøre andre kede af det eller måske man ikke lige ved, hvordan man starter sådan en snak.

På siden her, kan du finde gode råd og hjælp til hvordan man fortæller noget svært.

Selvmordstanker Andre der hjælper

Angst og depression – gratis psykolghjælp

Gratis psykologhjælp til behandling af angst og depression (18-24 år)
Læs mere

Giftlinjen

Anonym professionel hjælp ved forgiftning af fx medicin eller rusmidler
Læs mere

Headspace

Har du brug for at mødes og tale med en voksen anonymt? (12-25 år)
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.