Brev
Jeg vil dø!!!!!
Hej jeg er en pige på 16 år
og jeg har det virkelig dårligt der hjemme og vil bare dø alle tvinger mig til at spise men jeg vil bare dø hvorfor kan de ikke bare lade mig værre og bare lade mig dø??…..
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Tak for dit modige brev. Det er godt, at du skriver ind til os, når du har det på denne her måde. Sådan skal det nemlig ikke være. Og jeg bliver meget bekymret for dig, når jeg læser dit brev.
Det er hårdt at have selvmordstanker, men jeg kan love dig, at vi tager dig alvorligt og vil hjælpe dig, alt vi kan.
At du har skrevet til os, om at du  har det dårligt derhjemme og bare vil have at de lader dig i fred, så du have lov til at dø. Det forstår jeg som, at du egentlig har lyst til at leve livet, men at du har brug for at være et andet sted, hvor du får det bedre. Det betyder at du faktisk har lyst til livet og i hvert fald ikke har givet op endnu. Og det er så flot, at du har taget så stort et skridt og skrevet herind. Vi vil meget gerne hjælpe dig til at få dit liv på rette spor, så du får lyst til at leve igen.
For at komme væk fra det sted, som du er nu, så kan du tale med en sagsbehandler i din kommune. Vi har alle en sagsbehandler ud fra vores cpr.nr. på det gule sundhedskort. Du kan fortælle sagsbehandleren om, hvordan du har der derhjemme, og fortælle at du gerne vil væk derfra. Så kan I sammen finde ud af, hvad der er bedst at gøre, så du få det bedre. Det kan også være en lærer eller anden god voksen, som hjælper dig med at tale med din sagsbehandler på kommunen. Herinde fra BørneTelefonen kan vi hjælpe dig med en bisidder, som snakker med dig om de ting og går med dig til møder i kommunen. Hvis du tænker, at det ville være en støtte for dig, så kan du kontakte os på 116111. Du kan læse mere om vores bisidder, så du ved lidt mere om, hvad det handler om. Du kan læse mere her:https://bornetelefonen.dk/bisidder-boernetelefonen/
Der er så mange spørgsmål, jeg vil stille dig og så mange ting i dit brev, som jeg gerne vil hjælpe dig med. Men det er mere hjælp, end jeg kan give dig her.
Vi tænker også, at du kan få den bedste hjælp, (som vi meget gerne vil give dig!), hvis du ringer eller skriver til os på 116111 eller på chatten, hvor du kan tale med en rådgiver om de ting, du skriver i brevet. Så kan vi sammen finde frem til en løsning, og du kan få hjælp med det samme.
Det er stadig anonymt og gratis – uanset om du skriver eller ringer. Det håber jeg virkelig, at du har mod på, for vi vil meget gerne hjælpe dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen