Brev
:’-( Det haster
Hejbrevkasse
Jeg har det dårligt, Jeg tænker tit på at begå selvmord!!!!! Flere gange om dagen. Jeg tænker på hvordan jeg kan slå mig selv ihjel Og nu tænker jeg seriøst over det!!!!
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år
Tak for dit brev. Jeg er glad for at du har skrevet herind, for når du har det rigtig dårligt og tænker på selvmord, er det bestemt noget man skal tage alvorligt.
Jeg tænker, at det vil være rigtig godt for dig, at få talt med nogen om hvordan du har det. Så du har nogen der kan hjælpe dig til at få det bedre.
Jeg  kan godt kan forstå hvis det er svært at skulle tale om, men det vil også hjælpe dig at tale med nogen som kan hjælpe dig.
Mon du har tænkt på nogen som du synes vil være rare at tale med?
Kender du en voksen som du stoler på og som er god at snakke med..? Det kan for eksempel være en af dine forældre, din klasselærer, en pædagog  eller måske en vens mor? Hvis du går til noget i fritiden er der måske en træner der som du synes er sød.  Jeg ved at der er rigtig mange som synes det er rigtig svært, at skulle fortælle andre om at de har det skidt.
Måske kan det være en hjælp for dig, at skrive det ned i et brev i stedet. På den måde har du tid og ro til at skrive det og du kan give brevet til en voksen som du gerne vil ha’ læser det. Hvad tænker du om den idé..? Jeg synes også, at det vil være godt hvis du ringer ind til os på 116 111, det er gratis og du behøver ikke fortælle hvem du er. Vi har åbent fra 11 - 23, og i weekenden har vi åben 11 -19.
Vi ved godt, at det kan være svært at ringe ind - men vi vil meget gerne tale med dig og hjælpe dig til at få det bedre.
Jeg håber, at du har en du kan tale med ellers skynd dig at ring til os på 116 111.De bedste hilsner BørneBrevkassen
Få flere gode råd om selvmordstanker
Selvmordstanker er ofte et tegn på, at man står i en situation, som er svær og som man ikke kan klare alene.
Der kan være mange forskellige årsager til, at man får selvmordstanker. Det kan fx være at man har mistet nogen tæt på. Det kan også være, man har oplevet noget, der har gjort en rigtig ked af det. Eller måske man undrer sig over meningen med livet og derfor tænker på døden.
Hvordan takler man selvmordstankerne? Det første skridt er at tale med nogen om det, det er nemlig vigtigt, at du ikke går alene med tankerne. Men hvordan fortæller man nogen om sine selvmordstanker? Måske man er bange for at gøre andre kede af det eller måske man ikke lige ved, hvordan man starter sådan en snak.
På siden her, kan du finde gode råd og hjælp til hvordan man fortæller noget svært.