Brev
Bliver jeg homo?
Sidste weekenden var jeg til fest og blev ret meget fuld, jeg scorede en”pige” vi snavede og det sluttede med at vi havde sex, personen gav mig lov til at bolle hende analt.
Da jeg vågnede dagen efter fandt jeg ud af at det var en dreng jeg havde været sammen med. Han bliver ved med at skrive hvornår vi skal ses igen, men jeg har ikke lyst til at være sammen med ham.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har overvejede at begå selvskade jeg kan virkelig ikke leve med at jeg har bollet en dreng,
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Nej, man bliver ikke bare homoseksuel af at være sammen med en af samme køn. Homoseksualitet siger derimod noget, hvem det er, man føler sig tiltrukket af – både følelsesmæssigt og seksuelt. Hvis du er nysgerrig, kan du læse mere her.  Måske det kan gøre dig lidt klogere på forskellige seksualiteter.
Desværre kan du ikke ændre på det, der er sket, men du kan sørge for, at du kommer godt videre. Derfor tror jeg. det er vigtigt for dig, at du får sagt fra over for den anden. Du må skrive til ham, at du ikke har lyst til at ses igen. Måske du også kan skrive, at du har brug for, at han ikke kontakter dig igen. På den måde viser du den anden, at du ikke er interesseret. Måske det kan hjælpe dig med at “parkere” sexoplevelsen?! Selvskade hjælper ikke, men gør derimod at oplevelsen kan komme til at fylde meget mere end den behøver, så det er ikke “løsningen”.
Noget andet, der måske kan hjælpe, er, at du får talt om det – enten med en ven, veninde eller måske ved at ringe/skrive herind til BørneTelefonen. At tale om vores oplevelser kan nemlig også gøre, at det er lettere at komme videre.. det er i hvert fald et forsøg værd, hvis du har mod på det.
Jeg håber, at du kan forene dig med, at det ikke var din hensigt at være sammen med drengen, men at det skete. Ligesom du kunne have fortrudt at være sammen med en pige.
Jeg håber, du kan bruge mit svar? Husk, at du altid kan ringe til BørneTelefonen på 116111 og få en snak, hvis du har brug for det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen