Brev
kys
hej! jeg er en pige på 13,
jeg skal snart på lejertur med min klasse og jeg glæder mig mega!!! jeg ved godt det her lyder lidt underligt måske? men jeg har altid drømt om at kysse med en på sådan en lejr og jeg vil vildt gerne Snave med en, drengene fra min klasse er bare IKKE modne nok, de krammer ikke engang når vi mødes – jo kun 1 men han skal ikke med:( der kommer også nogle fra andre skoler og det kunne måske være en mulighed? men, er der overhovedet stor sandsynlighed for at det sker, nej!
så hvis jeg bare skal have en lille chance har jeg brug for noget hjælp, det skal også lige siges at jeg måske ikke er den pæneste 6,5 ud af 10 vil jeg personligt sige, men aner det jo ikke. så, skal jeg være LæKkEr for at nogle vil kysse med mig? og hvad skal jeg gøre for at lægge op til at jeg gerne vil kysse med en? giv mig nogle tips og tricks og råd, så er du sød!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 13 år.
Hvor er det dejligt at du skal på lejrtur og at du glæder dig.
Det er helt naturligt at have fantasier om at kysse drengene og der kommer måske nogle drenge som du ikke kender. Det kan blive spændende for dig, at lære nogle andre drenge at kende også.
Jeg er sikker på, at du ønsker at det skal blive en god oplevelse for dig, derfor er det også vigtigt, at du tjekker den rigtige lidt ud. De bedste kys får vi, når vi har nogle følelser for hinanden, når vi kan mærke, at vi kan lide hinanden.
Du kan vise ham du har lyst til at kysse med, din interesse. Du kan snakke med ham, se ham i øjnene, smile til ham og måske tjatte lidt venskabeligt til ham, Du kan også spørge ham om I skal gå hen et andet sted for jer selv, hvor I bedre kan snakke uforstyrret. Det kunne være udenfor i haven.
Din bedste chance for at score en dreng at kysse med, er ved at være dig selv. Der er kun en af dig, du er unik, og det er til din fordel.
Du rater dig selv til 6,5 det er da rimelig godt. Tag dit ynglings tøj på og fremhæv det hos dig selv, som du selv synes, er det kønneste ved dig selv. Det handler om at du føler dig godt tilpas inden du skal mødes med drengene.
Du skal vide, at der vil være andre både piger men også drenge, der føler den samme usikkerhed og som stiller sig selv de samme spørgsmål som dig.
Prøv at se hvor afslappet du kan være i situationen. Vi mennesker kan godt lide mennesker der hviler i sig selv, eller som bare er lidt modige.
Så tro på dig selv og gå efter det du ønsker dig.
BørneTelefonen