Brev
Youtube Sex!
Hej BB 🙁
JEg er en pige på 15 år og er slået op med min kæreste 🙁
Fordi: Han var hjemme ved mig en dag, så ville han have sex. fordi det ikke var så tit han var hjemme ved mig. Han sagde jeg skulle gå ud af mit værelse i 10 min. imens kunne jeg hører han hoppede rundt. Efter sagde han kom ind og han smid mig i sengen og rev mit tøj af. vi begyndte at have sex der.
Han blev pludselig så vild. at jeg sagde stop men han blev ved.! Han sagde bare HOLD MUND KÆLLING! Jeg gav ham en lussing! han sagde ok stopper. han stoppede. Efter 1 time var vi færdige. han sagde han ville smutte. han gik rundt og samlede noget.
efter 30 min sendte han en video over skype 5 forskellige retninger af da vi havde sex! han sagde han ville lægge det på youtube og det gjorder han.. han sendte mig linket.. HVAD SKAL JEG GØRE!! HAr ringet til politi men de tror ikke på mig.. heller ikke mine forældre!
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dit brev, hvor du fortæller om, at du har slået op med din kæreste, fordi han behandlede dig grimt, mens I havde sex og bagefter lagde en video på youtube.
Du fortæller, at du har fortalt det til både politiet og dine forældre, men at de ikke tror på dig. Jeg kan godt forstå, at du ikke synes, det er særlig rart, både det din eks kæreste har gjort, og at hverken politi eller dine forældre tror på dig. Jeg synes faktisk, det er rigtig flot af dig, at du har haft mod til at fortælle det til politiet og dine forældre! Det ved jeg, at der er mange, som synes er svært.
Jeg tænker lidt, om det kan være en hjælp, hvis du viser dit brev og mit svar til dine forældre, så de kan se, at du altså mener det alvorligt. Hvad tænker du om det..?? Måske du kan forklare dem, at du jo ikke får noget ud af at sige sådan nogle ting, og skrive ind til os omkring det, hvis det ikke var sandt.
Ved du, om filmen stadig ligger på youtube? Hvis den gør, kunne det også være en idé, at du viser det til politiet, så de kan se, at du taler sandt. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke synes, det er særlig fedt, at politiet eller dine forældre skal se filmen, men jeg tænker ikke, at de nødvendigvis vil se det hele, men bare se at den er der, så de ved at du taler sandt.
Det, din eks kæreste har gjort, er faktisk ulovligt. Man må ikke dele billeder eller film af andre, med mindre de selv har givet lov til det. Måske det kan være en hjælp, hvis dine forældre taler med hans forældre om, hvad han har gjort. Hvad tænker du om den idé?
Hvis du ikke kan få fjernet videoen ved at vise dit brev til dine forældre og/eller politiet, så synes jeg, du skal ringe her til BørneTelefonen - så skal vi nok hjælpe dig med at lave en anmeldelse, så filmen kan blive fjernet - både fra nettet og fra din ekskærestes computer. Det er som sagt strafbart, det han har gjort, så han vil sandsynligvis få en bøde for det.
Nummeret til BørneTelefonen er 116 111, og du kan evt give rådgiveren ID nummeret på dit brev og bede hende / ham starte med at læse det, hvis det er lettere for dig at fortælle det på den måde.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Er du blevet seksuelt krænket?
Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.
En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.
Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.
Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.