Brev
Voldtaget af min fars lillebror
OBS! Brevet er redigeret af BørneTelefonen
Hej bb.
Jeg er en pige på 12 år. Jeg vil starte med at sige at jeg er adopteret
Beskrivelse er redigeret bort af BørneTelefonen af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.
Jeg er også ret skuffet over min storebror, for vi havde et meget tæt forhold før og vi kunne fortælle hinanden alt, men ikke efter det der er sket.
Jeg har aldrig sagt det til nogen og jeg tør heller og ikke.
Hvad skal jeg gøre? 🙁
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Dit brev er meget bekymrende, og det du har været udsat for er slet ikke ok. Du har kæmpet og gjort alt den modstand der var mulig da det skete, og det så stærkt gjort af dig. Du har været rigtig god til at fortælle, hvad du har været udsat for og de trusler som hænger over dig. Det er slet heller ikke i orden, at du trues med det.
Mon der er en voksen, som du har tillid til eller måske din søster, du kan tale med om det der er sket? En voksen, som kan hjælpe dig, så du kan få hjælp til de ting der er sket og din onkel og storebror kan stoppes, hurtigst muligt. En voksen kan være en lærer, en nabo, en pædagog eller en helt anden som du kender, og tænker vil være god til at lytte og hjælpe.
Det er også muligt at ringe til Center for overgreb på 35454085, her kan du snakke med en, om det der er sket og få rådgivning om, hvordan de kan hjælpe dig. Du kan også kigge på deres hjemmeside og læse mere her:  https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/center-for-seksuelle-overgreb/unge-og-voksne/Sider/Information-om-senere-hjaelp.aspx
BørneTelefonen vil også meget gerne hjælpe dig, og jeg synes du skal ringe eller sms’e direkte til os på BørneTelefonen 116111 eller logge på Chatten og tale med en rådgiver, så vi kan hjælpe dig med, hvordan du kan få hjælp. Det er gratis og du kan være helt anonym.
Mange kærlige hilsner og tanker fra
BørneTelefonen