Brev
voldtaget af en fremmed
hej
jeg er en pige på 10 år. en aften hvor jeg var ude at gå tur med min hund kom der en fremmed person hen til og tog rigtig hårdt fat i min arm. han to hundesnoren og bandt den til en lygtepæl. derefter skubbede han mig så jeg faldte. så gik han hen og hev bukserne af mig. jeg prøvede på at skrige men han holdte mig for munden.(der ville alligevel ikke være nogen der hørte mig).
(… beskrivelse af voldtægt)
K.H den lille pige.
P.S er glad for at jeg ikke har fået minstretion
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Tak for dit brev, hvor du fortæller, at du har været udsat for voldtægt. Det må have været en rigtig modbydelig oplevelse.
Du skriver ikke, om du har fortalt det til andre end BørneBrevkassen. Men hvis ikke du har det, så vil jeg anbefale dig at gøre det. Jeg tror nemlig, det er meget vigtigt, at du ikke går og tumler med det her alene.
Når du får svaret her, er der jo gået lang tid siden manden voldtog dig. Men det betyder ikke, at det er for sent at fortælle det til andre. Jeg ved ikke, hvem du bor sammen med, men jeg håber, at du kan fortælle det til en af dem derhjemme. Kan du mon det?
Hvis du af en eller anden grund ikke kan det, så vil jeg foreslå dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og tale med rådgiveren. Så kan du fortælle rådgiveren om det, der skete (evt. ved at bede ham hende læse brevet til brevkassen, hvis det vil gøre det lettere for dig.) Og så kan I bagefter tale om, hvad du kan gøre, for at få noget hjælp.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
PS. Vi har læst hele dit brev, men har fjernet beskrivelsen af voldtægten. Det har vi gjort, fordi vi var bange for, at nogle yngre børn kunne blive meget bange, hvis de læste om, hvad manden gjorde ved dig.
Er du blevet seksuelt krænket?
Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.
En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.
Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.
Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.