Brev
voldtægt
Hej brevkasse,
Brevet er let redigeret af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet
her i weekenden på vej hjem fra arbejde regnede det meget, jeg tog vejen igennem skovet for at komme hurtigere hjem, på vejen hjem kom en 25 årig mand med spændt hætte til mig og begyndte at stille spørgsmål om hvad jeg lavede og hvor jeg skulle hen,
jeg fortsatte med meget hurtige skridt og svarede bare hurtig eller ignorede var tæt på at komme ud af skovstien, men inden er der en sti til højere der fører dybt ind i skoven hvor ingen kommer
han hev og trak mig holdt fast i mig og rev mine bukser ned
jeg gik i panik og ligepludselig kunne min krop ikke kæmpe imod mere,
har fået styr på anmeldelsen osv men min hjerne kan ikke klare det, vil du ikke please fortælle mig at det ikke var samleje med tvang men tæt voldtægtforsørg for jeg har jo ikke haft samleje med ham?
Han kom, tror han var en psykopat der tænder på den slags siden han kunne komme uden at komme ind, ved at rent juridisk set er det voldtægt, men det er det ikke vel?
Han kom ikke ind dvs jeg ikke havde samleje med ham, skal bare få det bekræftet er du enig?
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dig
Tusind tak for dit brev. Sikke et voldsomt overgreb, du har været udsat for. Hvor er det godt, at du kan skrive til brevkassen og hvor er det flot, at du har kunnet fortælle om det på den måde. Det fortæller mig, at du er en stærk pige, som forsøger at passe på dig selv.
Du skriver, at du har fået styr på anmeldelse osv, det er jeg rigtig glad for at høre. Så er der sikkert også nogle, der passer på dig og støtter dig – det håber jeg.
Ud fra de ting du fortæller om overgrebet, så lyder det for mig – som du også selv siger – som voldtægt og det kan på ingen måde sidestilles med samleje! Du har gjort alt den modstand du kunne og afværget alt hvad du kunne. Så på den måde, er jeg enig med dig og jeg tænker samtidigt også, at hvis det er den måde du selv har oplevet det på, så er det også den rigtig måde for dig at tænke det på. Og særligt hvis det kan give dig lidt ro på de tanker, som helt forståeligt fylder rigtig meget for dig lige nu. Giver det mon mening for dig?
Nu ved jeg jo ikke, hvilken hjælp du har fået, men jeg vil i hvert fald lige fortælle dig om http://www.voldtaegt.dk/adresser/  , her kan du finde adresser og  telfonnumre på landets centre for voldtægt, og der er mulighed for at ringe og snakke. Det håber jeg er en støtte, du kan bruge?
Ud fra dit brev tænker jeg, at det ville være rigtig godt for dig at tale med nogen om, hvordan du har det lige nu. Det ville måske kunne give dig den ro og tryghed, som du har brug for. Og måske er du i gang med at få den hjælp – og så er det selvfølgelig godt. Jeg vil bare lige sikre mig, at du har mulighed for at finde frem til den bedst mulige hjælp for dig. Det håber jeg er ok.
Det kan være, at dine forældre allerede er der, så du kan tale dem om det og I kan evt sammen kontakte www.voldtaegt.dk og finde frem til, hvilke muligheder der er for at få hjælp og støtte.
Du er selvfølgelig altid meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen 116111, det er gratis og anonymt og vi har åben alle dage fra kl. 11-23.
De kærligste kram og tanker fra BørneTelefonen