Brev
Sex
Hej børnebrevkasse
Jeg er en pige på 13, som har en kæreste på 19. Han har længe snakket om at han vil k****e mig ( Det skal lige siges at han ikke er jomfru, men det var jeg), så en dag sagde jeg ja. Vi tog hen til hans lejlighed, og begyndte at se rigtig mage porno film, og klip. Det gjorde os bege meget tændt.
….
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev, hvor du beskriver et voldsomt seksuelt overgreb. Vi har valgt ikke at bringe dit brev, så andre kan læse det, da vi er bange for, om nogle af vores yngste brugere kunne blive skræmte af at læse det.
Vi har naturligvis læst hele dit brev, og vi vil meget gerne tale med dig og hjælpe dig med at finde ud af, hvad der kan gøres.
Vi synes, du skal søge direkte rådgivning enten ved at ringe til BørneTelefonen på 116 111, skrive med
BørneChatten
eller ved at kontakte
ALBAhus' rådgivning
- et online sted, for personer, der har været udsat for seksuelle overgreb.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Er du blevet seksuelt krænket?
Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.
En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.
Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.
Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.