pigen der har problemer

hej BB jeg er en pige på 12 år og mig og min kæreste skulle sove sammen. så begyndt vi at kysse men han tog tøjet af mig og han tog min trusser af. Jeg blev bekymret og han tog også alt sit tøj af og så stak han sin tisse mand hårdt ind i mig har ikke fortalt det til nogen hjælp mig:(

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 Tak for dit brev. Puha - det må have været en meget ubehagelig oplevelse, du blev udsat for, og jeg kan godt forstå, at du er ked af at gå rundt og bære på den oplevelse alene. Men nu har du valgt at søge hjælp - det er bare så flot og modigt af dig! Det som din kæreste har udsat dig for er uacceptabelt og ulovligt! Måske sidder du tilbage med en selvforskyldt-følelse i og med, at I kyssede..? Hvis det er tilfældet, så vil jeg bare fortælle dig, at det ikke er din skyld. Din kæreste har helt klart overskredet dine grænser og har forgrebet sig seksuelt på dig.  Måske det ville være godt, hvis du fortalte din oplevelse til en person du har tillid til..? Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er svært at skulle tale med andre om det, men jeg tror, at det vil være en god ide at gøre. Så mon du kan komme i tanke om en voksen, som du har tillid til..? Det kan være en lærer, dine forældre, en sundhedsplejerske på din skole...? Hvis du ikke kan komme i tanke om nogen voksen, som du kan tale med. Så kan du også ringe til BørneTelefonen på 116 111. Det er helt gratis og anonymt. Her kan du trygt fortælle om din oplevelse, dine følelser og tanker... På BørneTelefonen sidder dygtige voksne rådgivere, der er vant til at tale med børn og unge om svære oplevelser. Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.