Brev
Overgreb af kæresten
Hey BB
Da min daværende kæreste og jeg sov sammen i sidste uge, skete der noget.
Vi havde aftalt at vi skulle sove sammen hjemme hos ham, fordi hans forældre ikke var hjemme,
efter skole gik vi så hjem til ham og vi lavet lektier, han spurte om jeg havde tænkt på mere end bare at kysse og putte, jeg svaret ordret at ja jeg havde da tænkt på det men at jeg først ville vente et eller to år også skulle det være med den rette,
han så lidt sur ud, men jeg tænkte at det nok bare var en drenge ting. Da kl nærmede sig tolv gik vi i seng, da jeg havde lagt mig til rette på gulvet bete han mig om at komme op i sengen,
jeg rejste mig for madrassen og kravlede op til ham, vi lå i ske og han viskede mig i øret “mente du da du sagde at du først vil vente?” Jeg svaret ja, han tog hans hånd ind under min bluse og tog på mit bryst “sikker?” Jeg skubbet ham væk og prøvede at rejse mig, men han tog fat om hoften og hev mig ned og holdte mig fast “jeg har bare så meget lyst til dig” sagde han og tog hans hånd ned i mit skridt,
jeg stivnet fuldstændig, jeg reageret først da han tog min hånd ned i han underbukser, jeg skyndte at tage min hånd til mig, “jeg har ik lyst” sagde jeg med den stemme jeg kunne få ud.
Jeg skynde mig ud på toriletet, han fulgte efter, jeg så på ham “jeg har ikke lyst” sagde jeg og kunne mærke tårnene presset på, han gav mig et knus og sagde det må du virkelig undskylde, du er bare så dejlig, han kørte hånden ned på min røv, “stop jeg vil ik have det” sagde jeg voldsomt,
han vente ryggen til og låste døren, han lage nøglen op på øverste hylde som jeg selvfølgelig ikke kunne nå, han tog sin t-shrit af og gik hen mod mig, han rav min top af og der efter min bh, han træk mine shorts af med underbukser, han tog sine underbukser af og lage mig ned på gulvet, jeg forstod først hvad der skete da han trængte op i mig,
jeg sagde nej og stop og jeg begynde at græde, men han stoppet ikke. vi var kærester i ca to år, jeg har selfølgelig slået op med ham fordi jeg er bange for ham,
jeg kan ikke se ham i øjnene mere, jeg kan engen gang se mig selv i øjnene.
Hilsen pigen med følelsen af tomhed
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
​Kære pige på 15 år
Det er en meget voldsom og ubehagelig oplevelse, du har været ude for. Du har stolet på din kæreste og været tryg ved ham, og pludselig er du i en situation, hvor han slet ikke respekterer dig og dine grænser. Det er slet ikke okay. Du har intet gjort forkert. Du har gjort dit bedste for at vise ham, at du ikke var klar. Det er ham, der gør noget forkert, når han ikke lytter og respekterer dine grænser.
Når man har været udsat for et overgreb, så er det rigtig vigtigt, at man får noget hjælp med det samme. Man skal have det bearbejdet, da det ellers kan komme til at medføre nogle følelsesmæssige ar, som måske springer op, når du næste gang får en kæreste. Oplevelsen kan sætte sig så tungt i dig, at du får svært ved at stole på en dreng igen.
Jeg synes derfor, at du skal fortælle dine forældre, hvad der er sket. Også selvom du synes, at det er svært.
Husk på, at du ikke har gjort noget forkert. Du gjorde alt, hvad du kunne for at få ham til at forstå, at du ikke ville have sex. Og når han låser dig inde, og sikkert også er stærkere end dig og uden tvivl ikke respekterer dine grænser, så er det klart, at du bliver bange og ikke ved, hvad du skal gøre.
Hvis det er helt umuligt for dig at få talt med en voksen om det, så tal med dine veninder. Du må ikke gå og gemme på dine følelser. Du kan så nemt komme til at overbevise dig selv om, at det nok var din egen skyld. Men det var det altså ikke. Og det kan en veninde hjælpe dig med at holde fast i.
Det bedste vil være, hvis du har mod på at kontakte din læge, eller noget der hedder Center for Voldtægtsofre - enten alene, eller sammen med en, du er tryg ved. Det er vigtigt, at du både bliver undersøgt at en læge og du får hjælp, efter det de er sket. Du kan læse mere om Center for Voldtægtsofre her: Voldtægt.dk. Her er der råd og vejledning at hente.
Derudover, er det også vigtigt, at du får hjælp til at finde ud af, at fortælle til myndighederne, hvad din kæreste har gjort. Det er nemlig vigtigt, at han får hjælp. Ikke mindst til at forstå, hvad han har gjort, så han ikke kommer til at gøre noget lignende igen. Jeg ved, at det kan være en svær tanke, fordi han er en, du har været tryg ved og har holdt af. Men det er vigtigt, at nogen får af vide, hvad han har gjort, så han kan få hjælp.
Jo før, I begge får talt med en voksen om oplevelsen, des bedre for jer begge.
Du kan altid kontakte BørneTelefonen på telefon, sms eller chat. Det er gratis, og du er anonym. Vi kan ikke se, hvor du ringer eller skriver fra, og man kan heller ikke se på telefonregningen, at du har taget kontakt.
Jeg håber, at du får talt med en voksen om det, da det er meget voldsomt at skulle gå og bære på sådan en oplevelse uden at få hjælp til at takle den.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen