Brev
Overgreb
Hej kære bb
jeg er en 16 årig pige
her er hvad skete.
Jeg mødtes med en dreng fra skolen
han er 18
vi havde rigtigt sjovt sammen
vi gik en tur i skoven og han spurgte om jeg var jomfru jeg svarede ja og han smilte på sådan en ond artig måde
da vi kom hjem til ham var hans forældre ude vi så en film om aftenen alene jeg sad ved siden af ham og vi delte hans dyne
pludselig tager han mig på låret jeg spørger hvad han har gang i og han siger han bare ville se mig
jeg tænker ikke videre over det indtil han kysser mig på halsen og tager på mig han lagde mig ned på hans seng og begyndte og tage på mine bryster jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre han rev mit tøj af og tog sit eget tøj af og tvang mig til og sutte hans pik han sagde at han ville tage min mødom og så kom han op i migmens han tog mig på brysterne jeg kunne mærke hans sæd inde i mig jeg prøvede og komme fri men så holdt han mine arme fast
efter en time holdt han op og jeg tog hurtigt mit tøj på og løb han sagde at hvis jeg sladrede ville han gøre det igen bare værre jeg hørte han råbte luder efter mig og jeg løb hurtigere end nogensinde jeg kom hjem med tårer i øjnene
Den eneste der ved det er min hest og drengen bliver ved med og skrive til mig at han gerne vil knalde igen
Hvad skal jeg gøre
please svar på mit brev
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år,
Først vil jeg sige til dig, at uanset hvilken grad af seksuelle aktiviteter, der foregår, så er det ulovligt at tvinge nogen til noget, de ikke har lyst til. Det er uanset, om man har fuldbyrdet sex eller "bare" bliver rørt ved. Jeg synes, det er tydeligt i dit brev, at du har været udsat for noget, som du ikke selv valgte at være med til. Du gjorde det tydeligt for at ham, at du ikke ønskede at have sex med ham, hvilket enhver fyr er nødt til at forstå som et tegn til, at det skal stoppe.
Jeg har talt med andre, som har haft skyldfølelse over, at de er blevet tvunget til sex. Det er ikke ens egen skyld, når nogen udsættes for seksuelle overgreb. Det er stærkt af dig, at du har skrevet til os, selvom han har truet med bank, hvis du fortæller det til nogen. Det er ham, der har gjort noget forkert og ikke dig. Man kan tænke, hvad der vil ske, hvis du ikke siger det til nogen – så er der måske en sandsynlighed for, at det sker igen.
Det er en grim oplevelse at være alene om og helt naturligt at få hjælp til. Det lyder ikke til, at han har forstået, hvor forkert han er på den, når han bliver ved at skrive til dig. Det skal stoppes, og han skal vide, at det, som han har gjort, er strafbart.
Kender du en voksen, som vil kunne støtte dig igennem at få snakket med ham eller anmeldt ham til politiet, så han ikke forsætter sin adfærd over for dig og andre piger. Det er også vigtigt for dig at få lagt en plan for, hvordan du får den her oplevelse bearbejdet. Mange har glæde af at snakke med en psykolog, fordi det er en meget voldsom ting at blive tvunget til sex.
På vores hjemmeside står der også noget om seksuelle overgreb, som måske kan være en hjælp for dig at læse. Her står blandt andet noget om, hvilke rettigheder du har: https://bornetelefonen.dk/tema/seksuelle-kr%C3%A6nkelser
Hvis det hele stadig er uoverskueligt, kan du altid ringe eller skrive en sms til BørneTelefonen på 116 111 først. Der ringer du anonymt, og vi er vant til at snakke med unge som dig.
Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen