Overgreb

Hej kære bb

jeg er en 16 årig pige

her er hvad skete.

Jeg mødtes med en dreng fra skolen

han er 18

vi havde rigtigt sjovt sammen

vi gik en tur i skoven og han spurgte om jeg var jomfru jeg svarede ja og han smilte på sådan en ond artig måde

da vi kom hjem til ham var hans forældre ude vi så en film om aftenen alene jeg sad ved siden af ham og vi delte hans dyne

pludselig tager han mig på låret jeg spørger hvad han har gang i og han siger han bare ville se mig

jeg tænker ikke videre over det indtil han kysser mig på halsen og tager på mig han lagde mig ned på hans seng og begyndte og tage på mine bryster jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre han rev mit tøj af og tog sit eget tøj af og tvang mig til og sutte hans pik han sagde at han ville tage min mødom og så kom han op i migmens han tog mig på brysterne jeg kunne mærke hans sæd inde i mig jeg prøvede og komme fri men så holdt han mine arme fast

efter en time holdt han op og jeg tog hurtigt mit tøj på og løb han sagde at hvis jeg sladrede ville han gøre det igen bare værre jeg hørte han råbte luder efter mig og jeg løb hurtigere end nogensinde jeg kom hjem med tårer i øjnene

Den eneste der ved det er min hest og drengen bliver ved med og skrive til mig at han gerne vil knalde igen

Hvad skal jeg gøre

please svar på mit brev

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16 år,

Først vil jeg sige til dig, at uanset hvilken grad af seksuelle aktiviteter, der foregår, så er det ulovligt at tvinge nogen til noget, de ikke har lyst til. Det er uanset, om man har fuldbyrdet sex eller "bare" bliver rørt ved. Jeg synes, det er tydeligt i dit brev, at du har været udsat for noget, som du ikke selv valgte at være med til. Du gjorde det tydeligt for at ham, at du ikke ønskede at have sex med ham, hvilket enhver fyr er nødt til at forstå som et tegn til, at det skal stoppe.

Jeg har talt med andre, som har haft skyldfølelse over, at de er blevet tvunget til sex. Det er ikke ens egen skyld, når nogen udsættes for seksuelle overgreb. Det er stærkt af dig, at du har skrevet til os, selvom han har truet med bank, hvis du fortæller det til nogen. Det er ham, der har gjort noget forkert og ikke dig. Man kan tænke, hvad der vil ske, hvis du ikke siger det til nogen – så er der måske en sandsynlighed for, at det sker igen.

Det er en grim oplevelse at være alene om og helt naturligt at få hjælp til. Det lyder ikke til, at han har forstået, hvor forkert han er på den, når han bliver ved at skrive til dig. Det skal stoppes, og han skal vide, at det, som han har gjort, er strafbart.

Kender du en voksen, som vil kunne støtte dig igennem at få snakket med ham eller anmeldt ham til politiet, så han ikke forsætter sin adfærd over for dig og andre piger. Det er også vigtigt for dig at få lagt en plan for, hvordan du får den her oplevelse bearbejdet. Mange har glæde af at snakke med en psykolog, fordi det er en meget voldsom ting at blive tvunget til sex.

På vores hjemmeside står der også noget om seksuelle overgreb, som måske kan være en hjælp for dig at læse. Her står blandt andet noget om, hvilke rettigheder du har: https://bornetelefonen.dk/tema/seksuelle-kr%C3%A6nkelser

Hvis det hele stadig er uoverskueligt, kan du altid ringe eller skrive en sms til BørneTelefonen på 116 111 først. Der ringer du anonymt, og vi er vant til at snakke med unge som dig.

Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.