misbrugt af 24 årig mand

Jeg er en pige på 13 og jeg har ingen k
Jeg har i lang tid haft løst til sex fordi jeg er sygt liderlig
En dag invitered min ven mig over til en fest hvor der mest var
14-15 årige, men der ver en storebror på 24
Han var rimelig lækker og det sagde jeg til min ven

Hun sagde jeg burde spørge ham om vi skulle gå ud på badeværelset
Men jeg sagde til min ven ” Nej det gør jeg ik hvor gammel er han?”
Hun sagde 24, men jeg blev så liderlig lige pludslig, og så spurgte han mig

Jeg lavede et blik som jeg ik gad men så tog han mig på patterne
og tog en hånd på min skede, jeg havde lyst til at sige nej men ku ik
Så førte han mig ud på badeværelset og begyndte at putte sin pik ind i min skede.
Han havde en virkelig stor pik og jeg begyndte at bløde
Men han blev ved. Er det her voldtægt?

Hjælp
Hilsen / Den dumme unge /

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Du har sendt dit brev til Børn Hjælper Børn. En fra BørneTelefonen har besluttet, at det er bedst, at du får svar af en voksen rådgiver. Vi håber, at du alligevel vil kunne bruge svaret. Dit svar kommer her:

Hej pige

Hvor er det godt du tør skrive ind efter sådan en sådan en ubehagelig oplevelse. Det viser mig du er modig og eftertænksom

Jeg kan sagtens forstå at du “frøs” og ikke kunne sige fra. Det må have været en mærkelig og ubehagelig situation og det er helt naturligt at man ikke kan reagere selv om man gerne vil

Du spørger om det er voldtægt det han har gjort. Det er kun dig, der kan bestemme om det er en voldtægt, men det er tydeligt for mig, at han har overskredet dine grænser og du har følt dig tvunget til sex. Som jeg læser dit brev, har du ikke givet ham noget grund til at tro, at det var ok, det han gjorde.

Oven på det er du jo også mindreårig og han er over 15 så det han har gjord, er ulovligt på mange måder.

Jeg synes du skal vide, at du ikke har gjort noget forkert. Uanset om du syntes han er pæn eller følte dig liderlig før det skete, så er det aldrig i orden at gå over andres grænser.

Det er ikke dig der han ansvaret for hvad der sket. Det er ham der er den voksen og han har misbrugt den position.

I dit brev spørger du ikke, hvad du nu kan gøre, men jeg vil alligevel give dig nogle råd:

Det bedste du kan gøre, er at snakke med en voksen du stoler. Det er vigtigt, at der er en der ved, hvad der er sket, da det her ikke er noget du selv skal gå med. Det kan fx være dine forældre, lærer eller en ven/venindens forældre

Jeg ved godt det kan værre svært at snakke om specielt med ens forældre. Det kan være svært at vide hvordan folk vil regere. Selvom du måske tænker du kunne gjort mere og kalder dig selv for dum, så vil jeg fortælle dig at du ikke har gjort noget forkert. Du har gjort rigeligt! De tunge følelser du sidder med, er det vigtigt at du får delt, så de ikke vokser i dig.

Du har jo allerede vis at du godt tør tale om det her. Men derfor kan det stadig være svært at gøre overfor en person. Hvis du ikke lige ved hvordan du skal starte kan du vis dit brev og mit svar til personen.

Det kan også værre vores guide kan hjælp dig her

Hvis du har spørgsmål til hvor du kan få hjælp, kan denne her side måske hjælp

Håber mit svar kan hjælp dig. Du har taget et stærkt først skridt ved at spørge om hjælp og jeg håber du vil finde en voksen omkring dig du stoler nok på til at lade dem hjælp dig. Det forkert og ulovligt det manden har gjort ved dig så hold fast i at det her ikke skal ignoreres

Du er meget velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116111 hvis du vil snakke med nogen eller skrive til os igen

Hilsen BørneTelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.