Brev
Mine forældre onanerer
Kære BB.
Jeg er lige vågnet midt om natten fordi jeg har oplevet noget ubehageligt igen.
Jeg oplever nemlig tit at mine forældre, mest min mor onanerer om natten. Enten ved siden af mig, eller i en seng overfor os. Vi er nemlig i sommerhus hele ferien og der er kun et fællesværelse, som vi allesammen deler. Jeg synes det er så krænkende og ubehageligt.
Jeg har oplevet min far gøre det én gang før, men min mor gør det nærmest hver nat. Det virker som om hun prøver at være diskret, da der ikke rigtig efter hvad jeg kan høre kommer nogle lyde fra hende. Jeg kan ikke snakke med dem om det, altså det får I mig desværre ikke til. Jeg synes det er så ubehageligt, især fordi det har sat klamme tanker fast i mit hoved. Jeg tænker på det dag og nat.
Men jeg ved ikke helt hvordan man kan se om de onanerer, da det jo er under dynen det foregår. Det eneste jeg kan se, er bare at min mor f.eks ligger med spredte ben og der sker en meget forsigtig bevægelse. I nat rykkede hun faktisk seng, da vi var alene hjemme, men det er ikke nok. For jeg vågner jo og ser det alligevel.
Jeg er en pige på 15 år glemte jeg at sige, og jeg har total brug for hjælp for jeg mister altså min søvn ved det.
Hilsen mig.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Det lyder da super ubehageligt.
Der er jo ikke noget i vejen med, at dine forældre onanerer – det er slet ikke ualmindeligt eller sjældent at voksne onanerer.
Som du selv nævner, så prøver de at være diskrete. Måske tror din mor og din far, at du slet ikke lægger mærke til noget?
Men de skal  ikke onanere, når deres børn er til stede! Uanset om de prøver at gøre det i hemmelighed og derfor tror, at de ikke bliver hørt.
Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at tale med dem om det. Måske tænker du, at det vil føles virkeligt akavet?
Men måske kan du på én eller anden måde lade dem vide, at du er vågen, når det foregår; vende dig i sengen, vende dynen om, rode lidt til puden, tænde lyset, gå på toilettet, gå ud for at drikke lidt vand, sukke højlydt, gabe med lyd eller ét eller andet, der fortæller dem, at de ikke er alene.
Eller hvis du tør, kan du sige, at det er svært at sove, når du kan høre, at de er vågne – at det ikke er fedt at sove i samme rum, når alle ikke sover på samme tid.
Jeg synes egentlig også, at det er okay, at du siger til dem, at du ikke synes, at det er fedt at sove i samme rum længere. Du er jo ikke længere et barn. Du har brug for privatliv. Ligesom de har brug for privatliv.
Du kunne måske skrive det til dem, hvis det er for akavet at sige det.
Jeg håber meget, at det ændrer sig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen