Brev
Jeg kan ikke mere
Hej…
jeg er en 12 årig Dreng som har prøvet at begå selvmord pga. et seksuelt overgreb…
Mine forældre ved ik noget om overgrebtet Og ved heller ikke jeg prøvede at begå selvmord….
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år.
Når du føler, at du ikke kan mere, er det helt rigtigt at bede om hjælp. Det gør du nu ved at skrive brev til brevkassen. Godt!
Du har været udsat for et seksuelt overgreb, og du har gået alene med den forfærdelige oplevelse. Det må have været en rigtig svær tid for dig.
Du skriver ikke, hvornår det er sket, men du skal vide, at det er helt normalt, at det er svært at fortælle om. Nogle mennesker oplever, at der kan gå rigtig lang tid, før de kan sætte ord på det, der er sket.
Du har selv oplevet, hvor svært, det er.
Men nu beder du om hjælp, og det er det første skridt til, at du kan få det bedre og få lysten til at leve tilbage.
Det næste skridt, du skal tage, er at få fortalt om overgrebet til en voksen, der kan hjælpe dig. Det kan være dine forældre eller en anden fra din familie, en god lærer eller en helt tredje person. Prøv at tænke på, hvem du har mest tillid til.
Hvis du synes, det er for svært at sige, kan du vise det brev, du har skrevet, eller skrive et andet brev. Så kan I snakke sammen ud fra det, du har skrevet. Det håber jeg meget at du vil gøre.
Den voksne, du taler med, kan hjælpe dig med at finde ud af, hvem der kan støtte dig, så du kan komme videre. Der er mange muligheder for at få hjælp. Du og den voksne, du snakker med, kan kigge på de forslag vi har til steder, der også kan hjælpe: https://bornetelefonen.dk/henvisning?kid=3863
Men allerførst skal du finde modet i dig selv og få fortalt om overgrebet til en voksen. Det er ikke nemt, men du kan!
Mange gode tanker fra BørneTelefonen