Brev
Jeg bliver groft mobbet!
Hej BB
Jeg er en pige på 13 år som bliver groft mobbet i skolen.
I frikvarterene trækker nogle af drengene mig altid med ud på toilettet.
For nogle uger siden trak fire drenge mig med ud på toilettet, de hev alt tøjet af mig (den næste del af brevet er udeladt, og er redaktøren bekendt).
Da klokken ringede blev jeg lukket ud. Jeg skyndte mig at løbe væk fra klassen. En af de søde drenge fra min klasse kom løbende hen til mig og spurgte om hvad de havde gjort og jeg forklarede det hele som jeg har gjort her. Han gik hen til årgangangen under os til sin søster og fik noget idrætstøj fra hende. Han tog mig med ned i omklædningsrummene og fik mig skyllet af og gav mig det nye tøj.
Da jeg havde fået det på og var frisk igen skulle jeg selfølgelig brække mig, han hjalp mig med at holde håret oppe, da jeg var færdig tørrede jeg min mund af og skyllede den med vand. Det endte med at drengen hold om og trøstede mig og kyssede mig til sidst.
I dag er vi kærester og det er skønt!
Mit problem er nu bare at de har fundet ud af at vi er blevet kærester og de gør nogle meget slemme ting imod ham!
Hvad skal jeg dog gøre?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev. Det er meget voldsomme ting, du har været udsat for. Du beskriver det som grov mobning - jeg tænker ikke, at det du beskriver er mobning - men seksuelle overgreb, som jeg vil beskrive som voldtægt. Måske bliver du forskrækket over, at jeg kalder det for voldtægt. Men når det sker i mod din vilje, så er det krænkelser af dig og her er det så groft, at det er en voldtægt. Det drengene gør er ulovligt og det skal det stoppes - hurtigst muligt. Derfor skal der voksne til at hjælpe dig.
Det er dejligt at høre, at der er en sød dreng fra din klasse, som hjalp dig bagefter og I nu er blevet kærester. Det er rart og dejligt at opleve kærlighed og forelskelse. Mit bedste råd til dig og din kæreste er, at I skal have hjælp fra voksne, som kan beskytte jer mod, at overgrebene og voldtægterne fortsætter.
Jeg håber også, at din søde kæreste kan støtte og hjælpe dig til at fortælle dine forældre eller dine lærere om det. Det kan være svært at fortælle, og derfor kan det være en idé at skrive det i et brev, måske kan du vise dem det brev, du har skrevet her til. Her fortæller du, hvad der er foregået og hvor det er sket.
Du skal også have hjælp, så kan fortælle om de ting der er sket og får talt med nogen, som kan hjælpe dig til at få det godt og blive tryg igen. Der findes flere steder som er rigtig dygtige til at hjælpe børn og unge, som har været udsat for overgreb og voldtægt. Hvis du har mod på det, kan du (og dine forældre) også kontakte en af de klinikker, som ved meget om voldtægt og hvordan du får den bedste hjælp. Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne så her er der telefonnumre til tre steder i landet:
Århus, center for voldtægt: 78463543 Odense, center for voldtægtsofre: 30570922, telefontid hver onsdag kl. 9-14 København, center for seksuelle overgreb: 35454064Vi vil også meget gerne hjælpe dig, her på BørneTelefonen - så ring eller sms til os på 116111 - eller log på Chatten, så er der en sød rådgiver, som du kan snakke med. Hvis du synes det er svært at snakke om, så skal rådgiveren nok hjælpe dig og støtte dig, så det bliver ok for dig. Du kan også fortælle rådgiveren id.nr. på dit brev, så kan rådgiveren finde det og læse det.
Hvis det sker igen, så vil jeg råde dig til at sige det til en lærer med det samme eller ringe 112, så du kan få hjælp omgående.
Jeg håber, at du finder modet til at snakke med nogle voksne, som kan hjælpe dig og få stoppet de drenge - hurtigst muligt.
Mange tanker fra
BørneTelefonen