Hjælp er blevet voldtaget og er gravid!!!!!

Hej

OBS! Brevet er redigeret af BørneTelefonen

Jeg er en pige på 13 år og har fået min menstruation. Jeg går heller ikke så gerne i skole og det er der det begynder. Jeg har ikke særlig tørt mig at snakke om det og derfor vil jeg have et hjælpsomme svar. For 1,5 måned blev jeg voldtaget af min Nabo/chef da jeg var ude at gå, det var verdens slemmeste oplevelse for mig og ikk kun med det, havde jeg det også lige så svært i skolen.
Jeg bliver ekstrem mobbet af en Pige i min klasse og derfor blev jeg væk fra skole og var hellere på arbejdet. Mine forældre viste det ikke. Min Chef sagde det ville være bedre, end at gå i skolen og jeg hørte på ham.
Men efter et stykke tid bemærkede jeg at min Chef kiggede på Bryster vær kan jeg kom forbi, men ikke kun med det, så blev det slemmere han begynde at røre ved mig (Brysterne, Røven) og andre steder. Til sidst spurgte han mig om jeg ville med ham i seng og have samleje. Jeg fik panik og løb hjem.
Næste dag meldte jeg mig syg ved Chefens kone, så jeg ikke skulle snakke med ham. Det var Lørdag så jeg skulle ikke afmelde mig fra skolen. Mine forældre var ikke hjemme så, jeg valgte at gå en tur. Men undervejs mødte jeg ham han var ikke særlig glad for at se mig.

……(beskrivelse er redigeret bort af BørneTelefonen af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.)

Da han var færdig viskede han til mig “Når, ja jeg glemte kondomet så prøv lige at tjekke om du er gravid om nogle uger”. Jeg fik rigtig panik og var pisse banke.
Efter jeg fik mit tøj på smed han mig ud af bilen og kørte sin vej og jeg hade sådan en angst at jeg de første 2 uger ikke kom på arbejde, men hellere gik i skole igen. Men jeg lukkede mig ud af alt, selv timerne.
Efter en måned bemærkede jeg at min menstruation udeblev og at den har været væk i over 1 måned. Så jeg tog en graviditetstest og den viste positiv. :(HJÆLP!!!!!
1) Skal jeg fortælle det til mine forældre (er pisse bange at fortælle det til dem)
2) Skal måske hellere snakke med f.eks.(Læge, skolesygeplejeske, psykolog) om det. PLEASE HJÆLP MIG
Hilsen: Den 13 årig pige

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år,

Jeg kan læse på dit brev, at du har været ude for en yderst ubehagelig oplevelse, og du nu står over for nogle svære valg. Jeg kan godt forstå, at det kan være hårdt at tale med andre om overfaldet, og jeg synes det er rigtig flot, at du har fundet modet til at skrive til Børnetelefonen og bede om hjælp.

Det er meget almindeligt, at unge som bliver udsat for seksuelle overgreb, holder det hemmeligt for deres omgivelser i lang tid. De føler måske, at det er pinligt at tale om, og nogle piger tror endda, at de selv er skyld i overgrebet, selvom det aldrig er tilfældet. Jeg bliver derfor nødt til at fortælle dig, at det din chef har gjort mod dig på alle måder er forkert og direkte ulovligt. Det er alene din chefs skyld og ansvar.

Jeg ved, det kan være svært at bære på så stor og en forfærdelig hemmelighed, som det er. Jeg ved også fra andre børn og unge, at det kan være befriende og hjælpe dem i den rigtige retning til at få det bedre, når de får talt med andre. Det er også meget vigtigt, at du får talt med en voksen evt. med hjælp fra en rigtig god ven eller veninde, som du er tryg ved, om det seksuelle overgreb, så du kan få den nødvendige hjælp. Du foreslår selv at snakke med dine forældre, hvilket jeg synes er en rigtig god idé. Hvis det er meget svært kunne det måske være en mulighed at vise dine forældre vores breve, eller måske bede sundhedsplejersken på din skole, om hjælp til at snakke med dine forældre?

Dine forældre kan ringe eller tage hen  til kommunens børne - familie afdeling, som er dem, der melder det til politiet. Man kan også selv ringe direkte til direkte til politiet, som derefter kontakter kommunen (de sociale myndigheder). Dine forældre har også mulighed for at hjælpe dig til lægen og støtte dig undervejs. Lægen kan bekræfte din graviditet og fx hjælpe dig med at få en abort. Lægen har også mulighed for at henvise dig til en psykolog, hvis du ønsker det, som kan hjælpe dig med at komme igennem det du har været udsat for.

Jeg håber, at brevet kan hjælpe dig til at snakke med dine forældre om overgrebet og graviditet, så du kan få den hjælp, som du har brug for. Du har allerede taget et skridt i den rigtige retning ved at skrive til Børnetelefonens brevkasse, og jeg håber, at det bliver godt igen. Du er meget velkommen til at ringe eller sms'e på 116111 eller logge på vores chat.

Kærlig hilsen Børnetelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.