Brev
Han tog mig på røven?
Hej BørneTelefonen
En dreng fra min klasse tog mig på røven i går. Han er et år ældre end mig. Jeg bukkede mig ned for at gå min dansk-bog og han tager mig bare på røven. Han kalder mig også en klam bitch og en liderlig luder og alt muligt andet
Håber i kan hjælpe mig!😁
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Det er bestemt ikke ok, at din klassekammerat kalder dig øgenavne og rører ved dig, når det ikke er noget, du selv har lyst til, så det skal han stoppe med.
Du kan jo overveje, om du skal tage en snak med ham, hvor du siger, at du faktisk ikke brød dig om, at han tog dig på røven, så han ved, at det ikke er noget, han skal gøre igen! Det samme gælder med øgenavnene – der er jo ingen, der bryder sig om at blive kaldt “klam bitch” og “liderlig luder”. Det skal han vide. Det ændrer selvfølgelig ikke på det, han har gjort, men det kan forhåbentlig gøre, at han tænker sig lidt bedre om i fremtiden. Det kan du jo overveje, om du har mod på..
Hvis det ikke hjælper – eller du måske allerede har forsøgt at tale med ham uden held, så synes jeg, at du skal fortælle det til en af dine lærere, så de han tale med ham. For i sidste ende er det dine lærere, der skal sørge for, at du har det godt, når du er i skole. Kunne det være en mulighed?
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen på 116111.
De bedste hilsner
BørneTelefonen