Er det voldtægt?

Hejsa jeg er en pige på 15 som er meget usikker omkring noget der skete her den anden dag

Det startede med jeg skulle hjem til en af mine drenge venner han er ogs 15, vi var alene hjemme hos ham og skulle være det i lang tid, vi vælger så af se en film. han siger så flere gange under filmen at han er virkelig liderlig.. og han kyssede mig hele tiden og såden.

Prøvede virkelig af afvise ham på en pæn måde men han forståd det bare ik rigtig (det skal lige siges jeg var mega træt og kl var ca 22 om aftenen) pludselig rejser han sig op og går ud.. han kommer så ind såden 5 minutter efter og så hiver han bare mine bukser af.. jeg var totalt i chok.. han trak så mine trusser af og prøvede såden af hive dem tilbage og jeg sagde ogs nej såden 100 gange eller såden noget. Han trak så mine ben såde helt op så jeg ikke kunne bevæge dem og holde fast i mine arme.. og så stak han sin pik op i mig..

Jeg viste ikk rigtig hvad jeg skulle gøre så jeg blev bare ved med af sige nej.. han blev såden ved, men så stoppede han pludselig og spurgte mig om jeg ikke ville have det og jeg siger så nej men så gjorder han det bare hårdere.. efter ca 15 minutter hvor jeg har sagt ærligt stop nu.. så stoppe han endelig… efter det var det bare mega akavet og såden.. men grunden til jeg ikke ved om det var voldtægt er fordi af selvom jeg ikke ville have det og sagde nej flere gange kunne jeg godt lide det såden en lille smule.. men alligevel ik

Jeg er mega forvirret
Kh mig på 15

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Når man siger nej til sex, så betyder det helt tydeligt, at man ikke har lyst. Hvis drengen ikke respekterer dét og tværtimod bliver ved alligevel mod ens vilje, så er det faktisk voldtægt.

Når man har haft sådan en oplevelse, er det rigtig vigtigt at få talt med nogen om det. Jeg vil foreslå, at du betror dig til dine forældre.
Det kan også være en god idé at få talt med en psykolog, da den slags grænseoverskridende oplevelser nemt kan få indflydelse på dit forhold til drenge/mænd – også når du bliver voksen. Og det kan give dig en selvopfattelse som én man ikke respekterer.
Derved kan du måske få svært ved at sige fra en anden gang – og også i andre situationer, for hvis man først én gang har oplevet, at andre ikke respekterer ens grænser, når man siger nej, så kan det jo ikke betale sig at sige nej igen.
På den måde kan man komme til at lade andre udsætte én for en masse ting, man egentlig ikke har lyst til.

Derudover vil jeg selvfølgelig foreslå dig, at du en anden gang siger fra på en meget bestemt måde, når nogen forsøger at få dig til noget, du ikke har lyst til. Det er du i din fulde ret til. Man skal ikke føle sig tvunget til noget, når man ikke har lyst.

Du skriver, at du på en måde godt kunne lide det – og så alligevel ikke. Det er der ikke noget underligt i, for kroppen kan godt reagere positivt på seksuel berøring, selvom hovedet siger nej. Det er noget rent biologisk, som kan være svært at koble fra.
Det, drengen skal forholde sig til, er, at du siger nej – og du gjorde det jo mange gange. Det burde være nemt at forstå.

Til sidst vil jeg anbefale dig at kigge lidt på denne hjemmeside: Center for voldtægtsofre og seksuelle overgreb – og får du brug for at tale med nogen, er BørneTelefonen også et godt sted at starte. Du kan chatte med os, eller du kan ringe eller sms’e på 116 111. Det er gratis, og du er anonym. Vi kan ikke se, hvor du ringer/skriver fra.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.