Brev
Er bange for det bliver opdaget
Hej bb
jeg er bange for at min mor finder ud af det nogen gange sover inde ved min far og her på det sidste har vi haft sex og jeg er kun 14 vi har brugt beskytlse og snavet hvad skal jeg gør
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Du fortæller, at din far og dig har haft sex, og at du er bange for, at din mor opdager det.
Det kan jeg godt forstå, at du er, men jeg tænker på, om det, er det vigtigste for dig, eller om der også er andre ting, der plager dig?
Sex mellem børn og forældre er jo ikke almindeligt, det kaldes incest, og som du måske ved, er det forbudt ved lov. Det ved din far helt sikker, at det er.
Jeg tænker på, hvordan du har det med din far har sex med dig? Føler du dig skyldig og skamfuld, siden din mor ikke må opdage det? Er det noget, du gør af egen vilje, eller er det din far, der inviterer til det? Søger du trøst hos din far, fordi du har det svært? Synes du selv, at din far misbruger dig?
Som du kan se, er der mange spørgsmål, der dukker op i mig, og jeg bliver lidt bekymret for dig.
Måske mærker du ikke lige nu, at forholdet til din far er problematisk for dig, men senere i dit liv vil du kunne få mange følelsesmæssige vanskeligheder.
Jeg tænker, at det måske kunne være godt for dig at snakke med en rådgiver, der er vant til at snakke med unge om incest. Derfor vil jeg foreslå, at du ringer til Thora Center. De har en telefonrådgivning mandag – torsdag kl. 10 – 15, tlf. nr. er 3332 8650.
Du kan også kigge på deres hjemmeside
www.thoracenter.dk
Det er i hvert fald vigtigt, at du får hjælp til at sige fra og stoppe sex med din far.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Er du blevet seksuelt krænket?
Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.
En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.
Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.
Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.