Brev
drak
En dag hvor jeg skulle ud sammen med nogle venner så sad vi og drak lidt
så skulle jeg på toilettet og da jeg kom tilbage (jeg vidste ikke at der var nogle der havde puttet noget i min drink ) og da jeg drak det blev alt sort og da jeg vågnede næste dag kunne jeg ikke huske noget fra den aften
så fik jeg at vide at jeg har blevet voldtaget efter jeg havde drukket det vad det end var jeg drak det har jeg aldrig fået af vide kan stadig ikke huske noget fra den aften
Hjælp hvad skal jeg gøre!
Og det skete som 11 årig er 13 nu
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Hvor må det være ubehageligt for dig at have gået med denne historie i flere år nu! Jeg synes, det er rigtig flot og et skridt i den rigtige retning, at du skriver et brev herind. Det fortæller mig, at du og din krop er klar til at bearbejde det der skete dengang for to år siden. At du kan mærke, der er noget der er sket med dig, som du ikke har styr på og som du gerne vil tage alvorligt. Mon det er nogle af de følelser og reaktioner, der har fået dig til at skrive herind?
Næste skridt kunne måske være, hvis du fortæller din historie til en voksen eller hvis det lige nu kan virke for uoverskueligt, måske lader en voksen læse dit brev? Det kan nemlig være en del af den proces du skal igennem for at komme sig over det du har oplevet.
Som jeg læser dit brev, så har det været frygteligt for dig, ikke at kunne huske, hvad der egentlig skete den aften. Det kan jeg godt forstå må føles helt forkert og en del af den her proces du er i nu, kan godt resultere i, at du aldrig helt kommer til at kunne huske det. Derfor er det vigtigt, at du får hjælp til at komme godt "ud på den anden side", hvis du forstår, hvad jeg mener med det? Det er vigtigt, at både voldtægten og det at du ikke kan huske aftenen, bliver bearbejdet, så du kan komme videre.
Kommer til at tænke, når jeg læser dit brev, hvad der egentlig fylder mest hos dig i dag, når du tænker tilbage på det? Er det det at "alt blev sort" eller voldtægten, som du er blevet fortalt om?  Jeg kommer også til at tænke på, hvad du mon gjorde, da du fandt ud af, hvad der var sket den aften for to år siden? Og hvordan dem der fortalte dig, hvad der var sket, hjalp dig bagefter? Svaret på de spørgsmål kan måske hjælpe dig lidt videre?
Fordi det er så længe siden det er sket, kan det være svært for politiet at gøre noget, som f.eks at undersøge din drink, afhøre dig og lade lægen undersøge dig, men alligevel kan det have en betydning for dig, at det bliver anmeldt. Måske en politianmeldelse kan være noget af det der  også kan hjælpe dig videre? For både det at nogen har puttet noget i din drink og voldtægten er ulovligt, og aldrig noget man skal tænke "man selv er skyld i". Ligeledes skal du vide, at lægen stadig kan undersøge dig, hvis du ikke har haft sex efterfølgende, for at se om din slimhinde omkring skeden stadig er intakt. Det vil kunne fortælle dig lidt om, hvad der mon egentlig skete den aften.
Jeg ønsker virkelig for dig, at du kommer ud på den anden side, som den modige pige jeg kan læse, at du er.
Kærlig hilsen Børnetelefonen