Brev
Blowjob
Kære Brevkasse,
jeg var hjemme hos en ven fra klassen for noget tid siden. Vi sad inde på hans værelse og så kommer han tættere på mig, og begynder at røre ved mig.
han begyndte også at give mig et blowjob, selvom jeg sagde også stop til ham da han var igang men han blev ved.
han bliver bare ved med at kigge på mig og på min pik, nogen gange når hans pik er stiv rør han ved den og viser mig den.
Hvad skal jeg gøre ved at han bliver ved med det?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13
Tak for dit brev. Det lyder som om, det er en meget svær situation, du er kommet i, og jeg kan godt forstå, at det er rigtig vanskeligt at finde ud af, hvordan du undgår, at din ven rører ved dig og kigger på dig på en måde, du ikke bryder dig om.
Det er ikke okay, at han overskrider din grænse på den måde. Han må ikke give dig et blowjob, uden at du giver lov. Du sagde tydeligt fra, og det skal han respektere.
Jeg synes derfor, det er vigtigt, at du også får talt med voksen om, hvad han gør, og at du gerne vil have det stoppet.
Du fortæller, at han bliver ved med at kigge på dig og vise sin pik frem. Det kan jeg godt forstå, er ubehageligt. Det synes jeg også, du skal fortælle til en voksen.
Hvis han gør det igen, vil jeg anbefale dig at gå væk fra ham og finde en voksen. Du kan også sige meget direkte til ham, hvad det gør ved dig, at han gør de ting?
Du kunne fx sige til ham: ”Jeg har det rigtig svært med, at du rører ved mig og kigger på mig, som du gør. Jeg vil gerne have, du stopper med det”
Det er vigtigt, du bliver ved med at lytte til dig selv og sige fra. Ligesom du allerede har gjort.
Jeg håber han stopper med det, og du får talt med en voksen om din oplevelse. Sådan noget kan føles rigtig voldsomt, og derfor er det vigtigt, du ikke går alene med det.
Hvis du har brug for det, må du også altid gerne ringe til BørneTelefonen på nummeret 116 111. Vi har åbent hele året, hele døgnet.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen