Er der en app for børn hvor man kan finde venner eller kærester

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år

Tak fordi du har valgt at skrive til os på BørneTelefonen omkring dating-app’s for børn. Jeg skal forsøge at hjælpe dig så godt som muligt.

Du ved sikkert allerede, at der findes dating-sider for voksne, som du jo ikke kan bruge. Mange dating sider skal du betale for og være over 18 år for at kunne benytte.

Derfor kan jeg godt forstå, at du spørger til app’s, som børn kan bruge.

Nu ved jeg ikke så meget om app’s til børn. Her tror jeg, at børn og unge vil kunne komme med de bedste forslag. Du kunne måske prøve at stille dit spørgsmål til Børn hjælper Børn. Se her: Hvad er Børn Hjælper Børn?

Her vil børn og unge måske kunne anbefale dig forskellige app’s, du kan bruge?

Du skriver ikke så meget om dig selv, så derfor ved jeg kun lidt om din situation. Men jeg kan fornemme, at du godt kunne bruge lidt flere venner og måske en kæreste?

Måske er du flyttet væk fra din gamle by og har brug for nye kontakter? Måske er du havnet på en ny skole? Måske er du kommet på kant med din gamle gruppe af kammerater. Måske har det bare aldrig føltes helt nemt for dig at skaffe de venner, du gerne vil have? Eller noget helt tredje? Der kan være så mange grunde til, at man søger nye bekendtskaber.

Uanset hvad – så er det godt, at du gør noget, når du mærker, at du har brug for mere kontakt til andre. Det kan være i online eller i din hverdag.

Du er 12 år gammel, og nogle vil måske tænke, at du da har masser af tid til at finde venner og kærester. Men sådan er det ikke for alle. Man kan sagtens føle sig super ensom og ’ude af kontakt’ med andre, selvom man er omgivet af andre unge hver dag i skolen. Du kan også læse mere her: https://bornetelefonen.dk/ensomhed/

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du får nogle tips og tricks til at finde gode apps . Det kan også være, at de unge, du møder på ‘Børn hjælper Børn’, har helt andre ideer til, hvordan du skaffer flere venner og kærester.

Hvis du har flere spørgsmål eller andre ting er du altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

stem
Hvad synes du om porno? Klamt eller spændende? Stem her og se hvad andre har stemt.

hvad synes du om porno?

få flere gode råd og viden om porno

Det er helt almindeligt at blive nysgerrig på sex og porno. Det kan være, du selv har søgt på det? Eller måske du er stødt på det ved en fejl?

Porno kan for nogle opleves voldsomt og grænseoverskridende. Og mange fortæller at de føler, det er pinligt og holder det hemmeligt, hvis de er stødt på det. Men uanset om du har set porno ved en fejl eller med vilje, er det ikke pinligt. Mange voksne ser også porno en gang i mellem.

Det er bare vigtigt at huske på, at porno ikke er et billede på virkeligheden. Det er skuespillere, der har sex. Sex bliver derfor typisk vist mere voldsomt, og skuespillernes kroppe kan være redigerede.

Hvis du er utryg ved, hvad du har set – eller har spørgsmål til porno – kan du klikke dig videre her. Her kan du få gode råd, læse andre børns breve og teste din viden om sex.